وزارت خارجۀ امریکا: هیـچ‌گونه توافقـی با طالبـان روی خـروج نیـروها نشـده است

- ۱۹ دلو ۱۳۹۷

وزارت خارجۀ امریکا هرگونه توافق روی خروج و یا زمان‌بندی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان با گروه طالبان را رد کرده است.
وزارت خارجۀ امریکا در حالی به ادعای خروج کامل نیروهای امریکایی واکنش نشان داده است که نماینده‌گان طالبان در نشست مسکو اعلام کردند، تا زمان خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان این گروه آتش‌بس نمی‌کند.
mandegarسلام حنفی یکی از اعضای هیأت طالبان در نشست مسکو گفت که در نشست قطر با نماینده‌گان امریکا توافق شده که خروج نصف نیروهای امریکایی از افغانستان از آغاز ماه اپریل سال جاری میلادی آغاز و تا پایان این ماه ادامه می‌یابد و خروج کامل نیروهای امریکایی در نشست بعدی زمان‌بندی خواهد شد.
وزارت خارجۀ امریکا در واکنش به این ادعای نمایندۀ طالبان گفته است که روی خروج کامل و یا زمان‌بندی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، هیچ‌گونه موافقه‌یی صورت نگرفته است.
یک سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا به خبرگزاری رویترز نیز گفته است که امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان هیچ تاریخی را مشخص نکرده است.
او گفته است که تغییرات در حضور نیروهای امریکایی در افغانستان وابسته به شرایط است.
همچنان، وزارت خارجۀ امریکا در یک اعلامیه گفته است: «ما تاهنوز در مورد کاهش سربازان امریکایی و نیز زمان‌بندی خروج از افغانستان مشوره نکرده‌ایم و در این مورد جزییات بیشتر داده نمی‌توانیم».
زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ امریکا در روند صلح افغانستان نیز این ادعای طالبان را رد کرده است.
آقای خلیل‌زاد در تویتر خود نوشته است که در این اواخر برخی طالبان ادعا کرده اند که احتمالاً امریکا خروج نیروهای خود از افغانستان زمان‌بندی کرده است.

او گفته که هرچند طالبان این ادعای خود را پس گرفته، اما باید روشن گردد که تاهنوز هیچ‌گونه زمان‌بندی برای خروج نیروهای امریکایی در نظر گرفته نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.