خلیل‌زاد با ۶ کشور اروپایی و آسیایی مشورت می‌کند

- ۲۲ دلو ۱۳۹۷

mandegarنمایندۀ امریکا در روند صلح افغانستان جهت تبادل‌نظر دربارۀ مذاکرات با طالبان به کشورهای بلژیک، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان می‌رود.
وزارت امور خارجۀ امریکا در بیانیه‌یی اعلام کرده است: زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ واشنگتن در روند صلح افغانستان جهت تبادل‌نظر در مورد مذاکرات با طالبان به کشورهای بلژیک، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان سفر خواهد کرد.
در این بیانیه همچنان آمده است: او و هیأت همراهش از ۱۰ تا ۲۸ فبروری با مقامات این کشورها دربارۀ مذاکرات با طالبان رای‌زنی خواهند کرد. همچنین با دولت افغانستان نیز در این زمینه تبادل نظر خواهد شد.
خلیل‌زاد هفتۀ گذشته نیز در موسسه صلح امریکا گفت: امیدواریم پیش از برگزاری انتخابات افغانستان در ۲۰ جنوری، مذاکرات میان کابل و طالبان به نتیجه برسد. مذاکرات با طالبان ارتباط مستقیم با خروج نیروهای امریکا از افغانستان ندارد.
نمایندهگان و سیاست‌مداران کشور و طالبان در پایان نشست دو روزۀ خود در مسکو، طرف‌های مختلف را برای ایجاد صلح پایدار فراخواندند. طرفین همچنان در این نشست بر ادامۀ حمایت از مذاکرات میان امریکا و طالبان و عدم دخالت کشورهای دیگر در افغانستان به توافق رسیدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.