دیـدار نماینـده‌گان طالبـان با نخست‌وزیـر پاکستـان لغـو شـد

- ۲۸ دلو ۱۳۹۷

mandegarطالبان اعلام کردند که سفر نمایندهگان این گروه به پاکستان و دیدار آنها با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان که قرار بود روز دوشنبه، ۲۹ دلو انجام شود، لغو شده است. طالبان دربارۀ دلیل لغو این دیدار اظهار نظری نکرده‌اند.
این گروه قبلاً گفته بود که این دیدار به دعوت رسمی پاکستان و به‌خاطر گفت‌وگوهای صلح میان این گروه و نمایندهگان دولت امریکا در اسلام آباد صورت می‌گیرد.
در اعلامیه‌یی که از سوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، قبلاً به رسانه‌ها فرستاده شده بود، همچنین آمده بود که این گروه همچنین «روی روابط دو کشور و مشکلات تاجران افغانستان در پاکستان صحبت خواهند کرد».
براساس برخی گزارش‌ها این دیدار به دستور ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان لغو شده، ولی یک مقام طالبان به محفوظ ذبیدی، خبرنگار بی‌.بی.‌سی گفته است که اگر چه در این مورد چیزی نگفت، اما تایید کرد که هیچ نماینده‌یی از گروه طالبان به پاکستان سفر نخواهد کرد.
دو روز پیش دولت افغانستان به خاطر برنامه سفر اعضای تحریم‌شده گروه طالبان به پاکستان، رسماً به سازمان ملل متحد شکایت کرد.
نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل در نامه‌یی به کمیتۀ تحریم‌های شورای امنیت گفت که پاکستان درباره قصد خود برای میزبانی از نمایندهگان طالبان با دولت افغانستان مشورت نکرده است.
دولت افغانستان می‌گوید ۹ تن از اعضای هیأت مذاکره‌کننده این گروه که قرار بود به پاکستان سفر کنند، در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.