کشته‌شدن پنج غیرنظامی در ولایت کاپیسا

- ۰۶ دلو ۱۳۹۱

مقام‌های امنیتی گفته‌اند که روز جمعه یک بمبگذار انتحاری بر یک کاروان نیروهای ناتو در ولایت کاپیسا حمله کرد. در این حمله پنج غیرنظامی کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده اند.
یک سخنگوی نیروهای ناتو به خبرگزاری فرانس پرس گفت که از نیروهای این ایتلاف کسی در این حمله کشته یا زخمی نشده است. این واقعه در قریه‌یی واقع در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا رخ داده است.
عبدالجلیل شمال، فرماندۀ امنیه این ولایت گفت که دیوار یک خانه در این انفجار ویران شد و چهار غیرنظامی داخل آن خانه کشته شدند. یک رهگذر سوار بر موتورسایکل نیز در این حمله جان باخت و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان از طریق پیام کتبی به فرانس پرس گفت که در این حمله ۱۲ تن از نیروهای امریکایی کشته و زخمی شده اند. طالبان معمولاً در مورد عملیات جنگی شان مبالغه می‌کنند.
جنرال فاضل الدین عیار، فرماندۀ زون شمشاد گفت که هدف این بمبگذاری یک کاروان نیروهای ناتو بود، اما مهاجم نتوانست این کاروان را هدف قرار دهد. او گفت که در این حمله ۲۵ غیرنظامی زخمی شده اند.
وزارت داخله افغانستان در یک خبرنامه گفته است که چهار تن از کشته شده‌ها عضو یک خانواده می‌باشند. فرد مهاجم مواد انفجاری را در یک موتر جاسازی کرده بود.
پیش از این در ولایت کاپیسا نیروهای فرانسوی مستقر بودند. سال گذشته حکومت فرانسه تصمیم به خروج پیش از وقت از افغانستان گرفت و نیروهای جنگی این کشور سربازان شان را از این ولایت استراتژیک بیرون کشیدند. در ده روز گذشته، به دو هدف مهم در کابل پایتخت نیز حمله شده است. روز دوشنبه یک گروه از طالبان انتحاری پیش از طلوع خورشید به دفتر پولیس ترافیک هجوم بردند. در این جنگ که بیش از هشت ساعت جریان داشت، سه مامور پولیس کشته شدند.
یک هفته پیش از آن، در حمله یک گروه از بمبگذاران انتحاری به مقر ادارۀ امنیت ملی، یک محافظ کشته و ده‌ها غیرنظامی زخمی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.