رییس پارلمان تاجیکستان: ورود عناصر داعش به افغانستان مبارزه با تروریسم را سخت‌تر کرده است

- ۱۹ حمل ۱۳۹۸

شکورجان ظهوراف رییس پارلمان تاجیکستان در مجمع جهانی اتحادیه بین المجالس که به میزبانی قطر در «دوحه» برگزار شده بود، سخنرانی کرده و گفته ورود عناصر داعش به افغانستان مبارزه با تروریسم را سخت‌تر کرده است.
او در این جلسه با ابراز تاسف از رشد بی‌سابقۀ پدیدۀ تروریسم بین‌المللی، گفته است که واقعیت دنیای امروزه چنین است که بی‌ثباتی در حال گسترش است و تهدیدات جهانی پایه‌های اساسی نظم جهانی و روابط بین‌المللی را تهدید می‌کنند.
mandegarبه گفتۀ او: موج بی سابقه تروریسم و افراط‌گرایی در حال حاضر به خطر بزرگ جهانی تبدیل شده که بلایا و فجایع اجتماعی، سیاسی و اخلاقی را به دنبال دارد.
ظهوراف افزوده است: بدیهی است که هیچ یک از کشورهای جهان صرف نظر از موقعیت جغرافیایی و قدرت نظامی نمی‌توانند به تنهایی در برابر تهدیدات دنیای معاصر ایستادگی کند.
رییس پارلمان تاجیکستان گفت: مبارزه با این پدیده‌ها حمایت از سیستم قانون‌گذاری، تهیه روش‌های جدی و تقویت همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه را تقاضا می‌کند.
وی همچنین تاکید کرد: امروزه تاجیکستان در برابر سایر کشورهای منطقه خطر بزرگ تروریسم را برای امنیت ملی خود احساس می‌کند.
ظهوراف گفت: وضعیت سیاسی نظامی و سیاسی در افغانستان که در قلمرو آن گروه‌های افراطی و اردوگاه‌های تروریست‌ها قرار دارند، به طور قابل توجهی حساس شده است.
وی افزود: ورود تروریست‌های سازمان تروریستی داعش به افغانستان و انجام جنایات مختلف فراملی از جمله قاچاق مواد مخدر، آدم‌ربایی و قاچاق سلاح که یکی از منابع تأمین مالی سازمان‌های تروریستی است، مبارزه را بسیار سخت‌تر می‌کند.
ظهوراف گفت: تاجیکستان طرف‌دار سیستم عادلانه جهانی بدون جنگ و درگیری و توسعه همکاری و مشارکت برابر و سودمند تمام کشورهای جهان از طریق توافق و گفت‌وگوی سازنده براساس منشور سازمان ملل متحد می‌باشد.
به گفتۀ رییس پارلمان تاجیکستان: با توجه بر واقعیت کنونی کشورها و با هدف تامین امنیت پایدار و پیش‌گیری از خطرات ما آماده تقویت همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌یی هستیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.