پاسخ هند به پاکستان: ما پیرو گاندی هستیم!

- ۰۹ دلو ۱۳۹۱

سلمان خورشید وزیر خارجه هند با تأکید بر این‌که وقوع جنگ هسته‌یی بین هند و پاکستان می‌تواند چندین نسل را به تباهی بکشاند، امنیت پاکستان را از هر لحاظ به نفع هند دانست.
وزیر خارجه هند گفت: اگرچه پشتیبانی پاکستان از گروه‌های شبه‌نظامی مانند «لشکر طیبه» و «جماعت الدعوه» مشکلات زیادی را برای هند به وجود آورده است اما تحت هیچ شرایطی جنگ راه حل مناسبی برای حل این مشکلات نیست.
وی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: درست نیست که برای نشان دادن توان نظامی خود نسل‌های آینده را وارد جنگی خانمان سوز کنیم.
وزیر امور خارجه هند که مصاحبه وی به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شد تأکید کرد: ما توانایی انجام عملیات علیه گروه‌های تروریستی که در پاکستان مخفی شده‌اند را داریم اما ما پیرو «گاندی» (رهبر هند) که مخالف برخورد فیزکی با دشمن بود هستیم.
سلمان خورشید گفت: زمانی که از ما پرسیده می‌شود چرا هند با انجام عملیاتی مانند عملیات «ابیت‌آباد» با تروریست‌ها مبارزه نمی‌کند پاسخ ما این است که مردمی صلح طلب هستیم و نمی‌خواهیم آغاز کننده جنگ باشیم.
وی گفت: ما باید با دور اندیشی به فکر راه‌حل مسالمت‌آمیز باشیم زیرا هند و پاکستان هر ۲ دارای صلاح هسته‌یی هستند و آسیب‌ها و تباهی‌های یک جنگ هسته‌یی تا نسل‌ها ادامه خواهد داشت.
وزیر امور خارجه هند خاطر نشان کرد: سیاست هند مانند برخی کشورها نیست که با مداخله نظامی در کشوری به فکر استعمار آن کشور باشد.
وی افزود: انفجار‌های تروریستی در پاکستان مانند خار در چشم ما است و بنابراین امنیت در این کشور از هر لحاظ به نفع هند می‌باشد.
این اظهارات در حالی انجام می‌شود که درگیری‌های اخیر مرزی بین هند و پاکستان باعث افزایش تنش‌ها بین این ۲ کشور شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.