دور تازۀ سفر خلیل‌زاد برای صلح افغانستان آغاز شد

- ۰۳ ثور ۱۳۹۸

وزارت خارجه ایالات متحده امریکا می‌گوید، هفتمین دور سفر زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای گفت‌وگوهای صلح افغانستان از یک‌شنبۀ همین هفته آغاز و تا ۱۱ ماه می ادامه خواهد داشت.
وزارت خارجۀ امریکا با نشر خبرنامه‌یی نگاشته است که خلیل‌زاد در این دور سفرش به افغانستان، هند، پاکستان، قطر، روسیه و بریتانیا خواهد رفت. آقای خلیل‌زاد در کابل مقام‌های حکومت وحدت ملی و احزاب سیاسی را تشویق خواهد کرد تا روند گفت‌وگوهای صلح به سرانجام mandegarبرسد.
زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای گفت‌وگوهای صلح افغانستان در صفحۀ توییترش نگاشته است که در این دور سفر خود، به جلب پشتیبانی جهانی از روند گفت‌وگوهای صلح و تشویق سیاست‌گران افغانستان برای شرکت در این گفت‌وگوها تمرکز خواهد کرد.
نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان گفته است که موانع فراراه گفت‌وگوهای صلح، نشان‌دهندۀ کُندی تلاش‌ها برای صلح نیست.
زلمی خلیل‌زاد، در هفتمین دور سفرش با نمایندهگان طالبان در قطر نیز دیدار می‌کند و به آنان فشار خواهد آورد تا آماده گفت‌وگو با سیاست‌گران افغانستان شوند.
سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که در نشست پیشین میان نمایندهگان امریکا و طالبان در دوحه روی بیرون‌شدن کامل نیروهای خارجی از افغانستان موافقت شده بود و در نشست آینده در بارۀ جزییات این موضوع بحث خواهد شد، اما منابع مربوط به ایالات متحده امریکا در این زمینه به گونۀ رسمی چیزی نگفته‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.