همسر رفته را چه‌گونه باید بازگرداند؟

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۱

بخش نخست

فکر می‌کردی همه‌چیز مرتب است، زنده‌گی‌ات مثل خیلی از زنده‌گی‌های دیگر برای خودش مشکلاتی داشت، اما عشق هم‌چنان سوسوی کم‌نور اما پرقوتش را داشت، حداقل تو این‌طور تصور می‌کردی تا این‌که یک روز همسرت، کاملاً روشن‌فکرانه در حالی که ریموت کنترول را در دست‌هایش مثل یک تفنگچه می‌چرخاند و مدام شبکه‌های تلویزیون را تغییر می‌داد، گفت: «می‌دانی چیست؟

این روزها احساس می‌کنم خیلی با هم غریبه شدیم. باور کن خیلی تلاش کردم تا این حس را از بین ببرم اما نشد! باور کن تلاش کردم!» حباب‌های پقانه‌یی یک عشق جاودانه با این حرف‌ها بالای سرت می‌ترکد و یک عصر بارانی که همۀ جزییاتش خوب در ذهنت مانده، تنها عشق زنده‌گی‌ات با گفتن این جمله همه چیز را به آخر می‌رساند: «ما دیگر به درد هم نمی‌خوریم.» درست به ساده‌گی تغییر دادن یک چینل! کسی که همۀ زنده‌گی‌ات بوده محو می‌شود.
اشتباهاتی که بعد از جدایی انجام می‌دهی
این جملات شما را یاد چه می‌اندازد؟ «من بدون تو نمی‌توانم زنده‌گی کنم»، «من واقعاً به تو علاقه دارم»، «خواهش می‌کنم ترکم نکن»، «من عاشقت هستم» این التماس‌ها و خواهش‌هایی از سر نیازمندی نه تنها دل شریک‌ات را به رحم نمی‌آورد،

بلکه او را از شما دورتر می‌کند، چون هیچ انسانی نمی‌تواند عاشق و دل‌باختۀ یک فرد نیازمند و ضعیف شود و مهم‌تر از همه هیچ مرد یا زنی تا به حال از روی تأسف و دل‌سوزی به سمت شریک‌شان برنگشته‌اند.
متأسفیم؛ ابراز علاقه‌ات هیچ تأثیری در بازگشت شریکت ندارد. گاهی هم ممکن است همسرت بدون هیچ دلیلی تو را ترک کرده باشد و دلیل واقعی‌اش را برایت بیان نکند. خُب اشتباه دوم این است که مصرانه از او بخواهی دلیل جدایی اش چه بوده و بازهم باید بگوییم با این کار او را یک قدم از خودت دورتر کرده‌یی. یادت باشد الان شرایط خوبی برای پرسیدن این سوال نیست، چون بعد از جدایی آن‌قدر احساسی هستی که در مقابل هر پاسخی که شریکت بدهد، واکنش بدی نشان خواهی داد.

اشتباه سوم هم که خیلی شایع است، برای زمانی است که همسر سابقت را با زن یا مرد دیگری ببینی. واکنشت چیست؟ داد می‌زنی؟ به همسر سابقت سیلی می‌زنی؟ فحش و ناسزا چه‌طور؟ این‌هم اشتباه سوم که شریکت را حسابی از تو دورتر می‌کند. اما اگر یاد بگیری این سه اشتباه را در شروع جدایی انجام ندهی، قول می‌دهیم همه‌چیز به تدریج به حالت اول برمی‌گردد؛ باور کن.
مردان شوالیه می‌شوند
اگر خودت را در خانه محبوس کرده‌یی و به امید بازگشت شریکت با هر صدای تلیفون قلبت تند و تند می‌زند، اشتباه می‌کنی. توصیۀ ما این است

بیشتر از گذشته خودت را مشغول نگه‌دار. می‌توانی در یک دورۀ آموزشی شرکت کنی و با این کار در خودت تغییرات بزرگی به وجود بیاوری. شادی شما نباید وابسته به شخص دیگری باشد تا جایی که نبود همسر و شریکت تو را به ضعف و افسرده‌گی بکشاند. شریکت جزو دارایی‌ها نیست. کنترل کردن، انتقاد کردن و تغییر دادن او مطابق میلت، او را از شما دور می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.