امریکا: حضور نظامی در افغانستان تا پایان جنگ ادامه خواهد داشت

- ۲۰ ثور ۱۳۹۸

جوزف دانفورد، رییس ستاد ارتش امریکا می‌گوید که تا پایان کامل جنگ و درگیری‌ها در افغانستان، لازم است نیروهای امریکایی در این کشور باقی بمانند.
این اظهارات ظاهراً اشاره به حضور درازمدت نظامی امریکا در افغانستان دارد؛ موضوعی که در ابراز نظرهای مقامات امریکایی حداقل در ماه‌های اخیر تازه‌گی دارد.
به نوشتۀ خبرگزاری رویترز، ژنرال دانفورد روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته در کنگرۀ امریکا گفت: فکر می‌کنم تا زمانی که بی ثباتی در افغانستان ادامه داشته باشد، ما به حفظ نیروهای ضد تروریزم در آنجا نیاز داریم.
mandegarاین اظهارات در حالی مطرح می‌شود که امریکا ظرف ماه‌های اخیر درگیر مذاکرات طولانی و پشت درهای بسته با نماینده‌گان گروه طالبان بر سر احتمال پایان دادن جنگ بوده است.
به گفتۀ منابع طالبان و مقامات امریکایی، طرح خروج نیروهای خارجی از افغانستان و نیز تضمین اینکه افغانستان بار دیگر به پایگاهی برای تروریسم بین‌المللی تبدیل نخواهد شد، از مسایل مورد بحث در این گفتگوها بوده است.
فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان که درگیر مذاکرات مستقیم با طالبان است، گفته که امریکا در صورتی که مطمین شود تهدید امنیتی از افغانستان متوجه جهان نیست، به ادامه حضور نظامی در این کشور نیاز نخواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.