امـریکا خـواستار برگـزاری انتخابات به‌مـوقع شد

- ۲۳ ثور ۱۳۹۸

سفارت امریکا در کابل از سفر آلیس ولز، معاون وزارت خارجه این کشور به کابل خبر داده است.
در صفحه رسمی توییتر سفارت امریکا آمده که خانم ولز دو روز پیش به کابل رسیده و تاکنون دیدارهایی با محمد اشرف غنی، رییس حکومت، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان داشته است. یکی از مواردی که خانم ولز در این دیدارها بر آن تأکید mandegarداشته، برگزاری به موقع انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان بوده است.
راهکار بازنگری کمک‌های غیرنظامی امریکا به افغانستان، روند صلح نیز از مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست‌ها بوده است.
ارگ نیز خبرنامه‌یی منتشر کرده و گفته هدف از راهکار بازنگری کمک‌های غیرنظامی امریکا به افغانستان، حکومت داری خوب و رسیدن به خودکفایی افغانستان است و این طرح اخیراً در نامه‌یی که از سوی آقای غنی به دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا فرستاده شده بود، پیشنهاد شد.
سفارت امریکا در کابل گفته خانم ولز در دیدارش با اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان از آماده‌گی‌های آنها برای برگزاری این انتخابات شنیده است.
او بر انتخابات شفاف و معتبر تأکید کرده و خواهان آماده‌گی‌های سریع این نهاد برای تکمیل ثبت نام رأی‌دهنده‌گان و استخدام و آموزش کارمندان مورد نیاز برای برگزاری به موقع انتخابات شده است.
نیروهای امریکایی در افغانستان
در ماه دلو سال گذشته روزنامۀ امریکایی نیویورک تایمز خبر داد که محمد اشرف غنی، در نامه‌یی به دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا پیشنهاد کند کردن روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و کاهش هزینه‌های این نیروها را داده است.
به اساس اطلاعات این روزنامه، کاهش شمار نیروهای امریکایی از ۱۴ هزار نفر به سه هزار نفر و کاهش دو میلیارد دالری در مصارف سالانه نیروهای امریکایی از مهمترین پیشنهادات آقای غنی به آقای ترامپ در این نامه بود.
آن زمان گفته شد که این نامه توسط خانم آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی که با آقای غنی در کابل دیداری داشت، فرستاده شده است.
سفر کنونی خانم ولز نیز درست در زمانی صورت می‌گیرد که پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا انتقال ۱.۵ میلیارد دالر از بودجه این وزارت را برای ساختن بخشی از دیوار مرزی میان امریکا و مکزیک تصویب کرده است. رویترز می‌گوید حدود ۶۰۰ میلیون دالر از این پول از حسابی انتقال داده می‌شود که برای مصرف نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص یافته است.
در صفحه فیسبوک عبدالله عبدالله، رییس اجرایی افغانستان نیز آمده که در دیدار او با خانم ولز بر تعهد حکومت به دستیابی به صلح دایمی و عادلانه و برگزاری انتخابات شفاف و با اعتبار تاکید شده است.
گفته شده که خانم ولز در این دیدار گفته امریکا به کمک‌ها و حضور خود در کنار مردم افغانستان ادامه می‌دهد و مشخصاً متعهد به کمک به روند انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.