نبرد سنگین و سرنوشت‌ساز در حلب ادامه دارد

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۱

نبرد سنگین بین نیروهای دولتی سوریه و مخالفان مسلح حکومت این کشور در شهر حلب همچنان ادامه دارد.
هر دو طرف این نبرد را «سرنوشت ساز» توصیف کرده و از موفقیت های خود خبر داده اند.
روز سه شنبه، نبرد سنگین بین نیروهای دولتی و مخالفان حکومت سوریه برای یازدهمین روز پیاپی در حلب، بزرگترین شهر سوریه و مرکز اقتصادی این کشور، ادامه داشت.
در طول روز، مناطق تحت تسلط مخالفان در حلب زیر آتش توپخانه و حملات هلی کوپترهای توپدار ارتش سوریه قرار داشت در حالیکه نیروهای مخالف به عملیاتی علیه مراکز مهم امنیتی و نظامی در برخی نقاط حلب دست زدند.
به خصوص محله صلاح الدین، که محل تمرکز نیروهای مخالف است، هدف حملات مداوم زمینی و هوایی ارتش قرار داشت و رسانه های دولتی در گزارش های خود از «پاکسازی» این منطقه از «تروریست های مسلح» خبر داده اند.
مقامات و رسانه های دولتی سوریه از مخالفان حکومت بشار اسد، رییس جمهوری، با عنوان «تروریست های مسلح» نام می برند و آنان را وابسته به کشورهای خارجی یا اسلامگرایان تندرو معرفی می کنند.
خبرنگار روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت در گزارشی که از محله صلاح الدین مخابره کرده، گفته است که اکثر ساکنان این محله خانه های خود را ترک کرده اند و تنها مخالفان مسلح حکومت در این محله باقی مانده اند.
خبرنگار ایندیپندنت گفته است که گزارش منابع دولتی در مورد تصرف این محله نادرست است و به نظر می رسد که رسانه های دولتی از تحولات حلب آگاهی ندارند.
بر اساس این گزارش، واحدهای ارتش توانسته اند بخش هایی از محله صلاح الدین را تصرف کنند، اما در نقاط دیگر، با مقاومت شدید مخالفان رو‌به‌رو شده اند.
سازمان نظارت بر حقوق بشر در سوریه، که مرکز آن در لندن است، روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای مخالف توانسته اند دو پاسگاه مهم پولیس در حلب را اشغال کنند، اما این گزارش ها از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.