امـروز بیشتر سپاس‌گـزارِ بدن‌تـان باشید

- ۱۲ جوزا ۱۳۹۸

mandegarاکثر اوقات تمرکز کردن بر روی چیزهایی که نداریم بسیار آسان‌تر است، فارغ از این‌که چه چیزهایی دارید و یا این‌که چه چیزهایی ندارید. بسیار مهم است که وقت بگذارید و تمام چیزهایی را که دارید و می‌توانید به‌خاطرش سپاس‌گزار باشید، به یاد بیاورید.
با تفکر دربارۀ تمام چیزهایی که باید در زنده‌گی قدردانِ آن‌ها باشیم، می‌بینیم که بدن‌مان یکی از آن موارد شگفت‌انگیز است. شما بدن‌تان را چطور می‌بینید؟
موارد معدودی وجود دارند که ما مراقبِ بدن‌مان نیستیم؛ اما هرچه بیشتر روی جنبه‌های مثبت تمرکز کنیم، خلق عاداتِ سالم آسان‌تر شده، خوب‌تر به نظر می‌رسیم و مهم‌تر از همه این‌که احساس خوبی خواهیم داشت.
دلیل‌هایی برای این‌که امروز بیشتر سپاس‌گزار بدن‌تان باشید:
ـ پاهای‌تان برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا دویدن به هر جایی که می‌خواهید، به‌اندازۀ کافی قوی هستند. گرچه ممکن است شما در مقابل آینه بایستید و اندازۀ ران‌های خود را قضاوت کنید، اما افرادی هستند که برای برداشتن یک گام تقلا می‌کنند. کمی سلولیتِ موجود در پاهای‌تان را نمی‌توانید فراموش ‌کنید! خیلی چیز وحشتناکی هم نیست (تقریباً همه دارند)، قطعاً آن‌ها هرگز نباید مانعی در لذت بردن از زنده‌گی به‌طور کامل شوند.
ـ دست‌های‌تان به اندازۀ کافی برای حمل چیزهایی که خیلی دوست دارید قدرتمند است. فرقی نمی‌کند دخترتان یا نواسۀ‌تان باشد، دست‌های‌تان قدرت لازم برای بلندکردن و بغل‌کردن چیزهایی که برای شما عزیزند را دارند.
ـ قلب‌تان می‌تپد و ریه‌های‌تان در دم و بازدم موفق عمل می‌کنند. آیا می‌دانستید که به‌طور متوسط روزانه ۲۳۰۰۰ بار نفس می‌کشید؟ یا که قلبِ شما بیش از ۳ میلیارد بار در طول عمرتان می‌تپد؟ لحظه‌یی در مورد تمام این فرایند که دایماً در بدن شما رخ می‌دهد و در هر لحظه شما را زنده نگه می‌دارد، بیندیشید؛ واقعاً عجیب است. بدن شما یک ماشین باور نکردنی‌ست که نیاز به دل‌سوزی، عشق و مراقبت دارد.
مهم نیست که در کجای مسیر کاهش وزن یا تن‌درستی هستید، به ‌خاطر داشته باشید مادامی‌که چیزی از بین نرود، کاملاً قدر آن را نخواهید دانست. برای سپاس از تمام کارهای شگفت‌انگیزی که بدن شما در طول روز انجام می‌‌دهد، منتظر زمانی که با یک بیماری یا جراحت جدی روبه‌رو شوید، نمانید. بیایید فقط برای امروز از بدن‌های‌مان قدردان باشیم و فقط در حسرت آنچه که فردا باید باشد، نباشید.
ـ عضلات مرکزی بدن شما برای نشستن، چرخیدن و دستیابی به هر آنچه بخواهید، به اندازۀ کافی توانا هستند. تمام افرادی که تا به حال سِزارین یا جراحی‌های بزرگِ شکمی را تجربه کرده‌اند، می‌توانند گواهی دهند که عضلات شکمی بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم، در روز به ما کمک می‌کنند. گرچه برخی در تلاش برای فرم‌دهی شکمی شش‌تکه هستند، اما شکرگزاری از همۀ عضلات شکمی را برای آنچه که در تمام طول روز انجام می‌دهد، فراموش نکنید.
ـ قدرت بینایی. بینایی این امکان را به ما می‌دهد که زیبایی‌های جهان را ببینیم.
ـ قدرت شنوایی. این‌که بتوانید صدای کسی که دوستش دارید را بشنوید، نعمتی است که کسی به شما نمی‌تواند بدهد.
ـ قدرت یادگیری. همین که می‌توانیم چیزهای جدید یاد بگیریم یعنی این‌که توانایی‌های نامحدودی داریم.
ـ قدرت ذهن. ذهن‌تان همین که بتوانید فکر کنید، به خاطر بیاورید و مسایل را حل کنید، باعث می‌شود زنده‌گی‌تان آسان‌تر شود.

منبع: بیتوته

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.