پزشکان بغلان: اگر ناامنی‌ها ادامه یابد دست از کار می‌کشیم

- ۱۲ جوزا ۱۳۹۸

افزایش ناامنی‌ها در ولایت بغلان، پزشکان این ولایت را نگران کرده است. در تازه‌ترین مورد، افراد مسلح ناشناس یک درمانگاه دندان را در شهر پلخمری، مرکز بغلان و در نزدیکی حوزۀ اول امنیتی آتش زدند.
محب‌الله حبیب، رییس صحت‌عامۀ بغلان به سلام‌وطندار می‌گوید، ناتوانی نیروهای امنیتی در مهار ناامنی سبب شده تا شماری از متخصصان و پزشکان شفاخانۀ ولایتی دست از فعالیت بردارند.
mandegarبه گفتۀ رییس صحت‌عامۀ بغلان، پزشکان هشدار داده اند که در صورت ادامۀ ناامنی‌ها دست از فعالیت برمی‌دارند.
سیدعلی آیت، یگانه متخصص روان شناسی در بغلان بود که در نتیجۀ انفجار ماین جاسازی شده در داخل اتاق کارش جان باخت. جاسازی ماین در موتر پزشکان، لت‌و‌کوب و تهدید به مرگ آنان از مواردی است که بارها در بغلان تکرار شده است.
فرید، یکی از پزشکان می‌گوید، در صورتی که نیروهای دولتی امنیت پزشکان را تأمین نکنند، آنان نمی‌توانند به مردم خدمات صحی ارایه کنند.
اما احمد جاوید بشارت، سخنگوی فرماندهی پولیس بغلان می‌گوید، تا کنون هیچ پزشکی در پیوند به مشکلات امنیتی به پولیس مراجعه نکرده است.
اسنادی که در اختیار خبرگزاری سلام‌وطندار قرار گرفته است، نشان می‌دهد که پزشکان بغلان دوماه پیش از نیروهای امنیتی خواسته بودند تا در تأمین امنیت پزشکان و کارمندان صحی این ولایت بیشتر تلاش کنند.
پزشکان در مناطق مختلف کشور از جمله در بغلان با مشکلات امنیتی، لت‌و‌کوب، اخاذی، تجاوز و تهدید به مرگ مواجه اند. چندی پیش افراد مسلح غیرمسئول در ولایت سمنگان بر یک قابله تجاوز گروهی کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.