وزارت مالیه: ۱۱ ادارۀ دولتی عیدی دریافت کرده‌اند

- ۰۲ سرطان ۱۳۹۸

وزارت مالیه اعلام کرده که تا کنون ۱۱ ادارۀ دولتی، ۱۵ روز معاش تشویقی را بر اساس حکم محمداشرف غنی در روزهای عید ماه رمضان، دریافت کرده‌اند.
این وزارت دیروز در یک خبرنامه گفته است، مطابق به حکم مقام ریاست‌جمهوری برای اجرای ۱۵ روز معاش تشویقی برای کارمندان ادارات دولتی، تاکنون وزارت‌های صحت عامه، حج و اوقاف، ترانسپورت، سرحدات، اقوام و قبایل، امور زنان، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، معادن و پترولیم، mandegarاقتصاد، زراعت و ادارۀ دادستانی‌کل معاشات تشویقی برای کارمندان‌شان را دریافت کرده‌اند.
وزارت مالیه افزوده است که ادارات باقی مانده نیز باید از بودجه تخصیص داده شده فعلی خویش، ۱۵ روز معاشات تشویقی برای کارمندانش اجراء کنند و این وزارت در بررسی وسط سال، بودجه مربوطه را در اختیارشان قرار خواهد داد.
به گفتۀ این وزارت، این حکم فقط مشمول کارمندان ادارات دولتی که در بست‌های خدمات ملکی ایفای وظیفه می‌نمایند، بوده که از معاشات سوپراسکیل، امتیازی، مدد معاش، معاشات استثنایی، کادری و سایر امتیازات مستفید نمی‌گردند.
این فرمان رییس حکومت به مناسبت عید سعید فطر در ماه مبارک رمضان صادر شد که بر اساس آن، کارمندان ادارات دولتی معاش ۱۵ روز کاری‌شان را به شکل عیدی دریافت می‌کنند. بر اساس گفته‌های مسوولین وزارت مالیه، مجموع این عیدی ۱٫۷ میلیارد افغانی معادل بیش از ۲۱ میلیون دالر امریکایی تخمین زده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.