نهادهای حامی رسانه‌ها: طالبـان تهـدید خـود را پس بگیـرند

- ۰۳ سرطان ۱۳۹۸

ماندگار: شماری از مسوولان ارشد رسانه‌ها و نهادهای حامی فعالیت رسانه‌های افغانستان در واکنش به تهدید رسانه‌ها از سوی طالبان می‌گویند که حمله به رسانه‌ها، حمله به آزادی بیان است. آنان که دیروز، دوشنبه، ۳ سرطان در یک نشست جمعی صحبت می‌کردند، بیان داشتند که تهدید رسانه‌ها و آزادی بیان برای‌شان قابل قبول نیست.
mandegarبه گفتۀ مسوولان رسانه‌ها و نهادهای حامی رسانه‌ها: رسانه‌های افغانستان در چارچوپ قوانین افغانستان فعالیت می‌کنند و بالاتر از قوانین افغانستان، هیچ گروهی حق تعیین تکلیف به این رسانه‌ها را ندارد.
فهیم دشتی، رییس اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان که به نماینده‌گی از رسانه‌ها و نهادهای حامی رسانه‌ها در این نشست صحبت می‌کرد، اظهار داشت که این تهدید باید پس گرفته شود، در غیر آن، رسانه‌ها در چارچوپ قوانین افغانستان به کارشان ادامه می‌دهند.
همزمان بااین، ضیا بومیا، رییس اتحادیۀ ژورنالیستان جنوب آسیا گفت که هیچ حزب و گروه و جریانی نمی‌تواند برای رسانه‌ها تعیین تکلیف کند. آقای بومیا افزود که رسانه‌ها فقط در چارچوپ و روشنایی قوانین نافذۀ افغانستان فعالیت می‌کنند.
او اظهار داشت که در نشست‌شان با مسوولان رسانه‌ها و نهادهای حامی رسانه‌ها فیصله کردند تا طالبان اعلامیۀشان را پس بگیرند، زیرا به گفتۀ او، مسیر کاری رسانه‌ها را قوانین افغانستان تعیین می‌کند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شوند که دیروز گروه طالبان با نشر اعلامیه‌یی، رسانه‌های کشور را تهدید کردند. گروه طالبان در این اعلامیه گفته‌اند که شماری از رسانه‌های افغانستان در بدل پول اعلاناتی را نشر می‌کنند که در آن «به جهاد، مجاهدین و طالبان بد و رد گفته می‌شود» و با این اعلانات مردم علیه طالبان برانگیخته می‌شوند.
طالبان در این اعلامیه به رسانه‌ها کشور یک هفته مهلت داده تا دست از نشر «اعلانات تجارتی بر ضد این گروه» بردارند؛ در غیر آن، هدف حملۀ نظامی این قرار خواهند گرفت. در اعلامیۀ طالبان آمده است که در صورت عدم توجه رسانه‌ها به این خواست آنان، این گروه رسانه‌های افغانستان را «نه به حیث رسانه، بلکه به عنوان لانه‌های استخباراتی دشمن می‌شناسد و مورد هدف نظامی» قرار می‌دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.