تخفیف ۴۵ میلیون دالری ازبیکستان به افغانستان

- ۱۰ سرطان ۱۳۹۸

عبدالله عارف‌اف، نخست‌وزیر ازبکستان که به ولایت بلخ افغانستان سفر کرده، می‌گوید، انتقال برق از سرخان ازبیکستان تا پلخمری که نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد، ۱۱۰ میلیون دالر هزینه بر می‌دارد و ازبکستان ۴۵ میلیون دالر آن را به افغانستان تخفیف می‌دهد.
نخست‌وزیر ازبیکستان این مطلب را دیروز در دیدار با عبدالله عبدالله در شهر مزارشریف بیان کرده است.
mandegarرییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این دیدار ضمن قدردانی از توجه ازبیکستان به تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان، گفته است: بنیاد تعاملات اقتصادی میان افغانستان و ازبیکستان به خوبی گذاشته شده و موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی میان دو کشور به امضای رسیده و حالا وقت آن است تا در تطبیق آن‌ها همکاری نزدیک داشته باشیم.
وی اظهار امیدواری کرده که همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری میان دو طرف افزایش یابد و نیز برگزاری نمایشگاه تولیدات ازبکستان سبب بالا رفتن سطح تعاملات اقتصادی دو کشور گردد.
عبدالله عبدالله تأکید کرده که متعهد به ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران ازبیکستانی در افغانستان اند و انتظار دارند برای سرمایه‌گذاران افغانستانی در ازبکستان نیز زمینه لازم فراهم گردد.
نخست‌وزیر ازبیکستان نیز در این دیدار از روابط تجاری و اقتصادی افغانستان و این کشور به خوبی یاد کرده و گفته است: ما خواهان گسترش روابط میان دو کشور هستیم. اقدام ما برای برگزاری نمایشگاه و جلب توجه سرمایه‌گذاران افغانستان به ازبکستان به همین هدف استوار است.
او همچنان از آمادهگی همکاری کشورش برای همکاری در بخش‌های زراعت، تجارت، برق، خط آهن و گاز با افغانستان خبر داده و خواهان تسهیل روابط تجاری میان دو کشور شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.