بغـلان در آستـانۀ سقـوط

- ۱۵ سرطان ۱۳۹۸

mandegarشماری از فعالان مدنی بغلان دیروز در یک نشست خبری می‌گویند، از یک هفته بدین‌سو حملات طالبان بر بخش‌هایی از این ولایت افزایش یافته و دامنۀ درگیری‌ها تا نزدیکی دروازه‌های شهر پلخمری، رسیده‌است.
به گفتۀ آنان، باشنده‌گان بغلان از ادامۀ این روند به ستوده آمده‌اند و مسوولان محلی در تأمین امنیت ناتوان اند.
فعالان مدنی بغلان می‌افزایند، با آن که وضعیت امنیتی این ولایت خراب است، اما مسئولان محلی به مرکز گزارش می‌دهند که امنیت بغلان تأمین است.
اما نیازمحمد نیازمند، فرمانده پولیس بغلان به خبرگزاری سلام‌وطندار گفته است، این ولایت با کدام مشکل جدی امنیتی مواجه نیست.
به گفتۀ او، آنان چندین‌ بار از حکومت مرکزی خواستار کمک شدند، اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
از سویی‌هم، منابع معتبر امنیتی هرات به خبرگزاری سلام‌وطندار می‌گویند، در نتیجۀ حملۀ طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های پشتون زرغون، کرخ و غوریان، ۲۵ نیروی امنیتی جان باخته و ۲۰ تن دیگرشان زخمی شدند.
فرهاد خادمی، ولسوال غوریان می‌گوید، طالبان دو شب پیش بر پاسگاه‌های محافظت از خط‌آهن هرات-خواف حمله کردند که در نتیجه ۶ نیروی امنیتی کشته و ۶ تن دیگرشان ناپدید شده‌اند.
کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی هرات می‌گوید، حملات طالبان به دلیل کمبود تشکیلات و تجهیزات و ناهماهنگی میان نیروهای امنیتی افزایش یافته است.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات با آن که افزایش حملات طالبان بر بخش‌هایی از این ولایت را تأیید می‌کند، اما می‌گوید، بر بنیاد تصمیم شورای نظامی این ولایت، عملیات نظامی به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
با آغاز هفتمین دور گفت‌وگوهای صلح میان نماینده‌گان امریکا و طالبان، حملات طالبان بر بخش‌های از کشور شدت گرفته‌است.
به باور آگاهان نظامی، شدت حملات طالبان بر بخش‌هاش کشور در زمان گفت‌وگوهای صلح از بهر دسترسی بیشتر به قدرت سیاسی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.