راسموسن به کشورهای عضو ناتو: در ساختارهای نظامی خود برای خروج از افغانستان تجدید نظر کنید

- ۱۶ دلو ۱۳۹۱

دبیرکل ایتلاف ناتو در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که جهان با چالش‌های امنیتی جدیدی مواجه شده است و اعضای این ایتلاف باید درخصوص ساختارهای نظامی خود برای خروج از افغانستان تجدید نظر کنند.
آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو دبیرکل ناتو افزود: اخبار مثبت این است که در طول این سه سال گذشته، ما به سمت همکاری میان ناتو و مسکو حرکت کرده‌ایم و این امر زمانی صورت گرفته که درباره افغانستان، مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و مقابله با دزدان دریایی فعالیت داشتیم. فکر می‌کنم که ما در همکاری و روابط خود به پیشرفت دست پیدا کرده‌ایم.
راسموسن درباره این مساله که هنوز برنامه‌یی مشخص برای پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان وجود ندارد، گفت: ما از عملیات نظامی که در مالی و لیبیا داشیم تجربیات خوبی کسب کرده‌ایم. در حقیقت ما در کشور مالی عملیاتی نداشتیم اما متحدان ما در این کشور افریقایی عملیات نظامی دارند و موضوع مهمی که ما در این عملیات‌ها به آن پی بردیم این است که بدون همکاری امریکا هیچ اقدامی صورت نمی‌گرفت. گمان نمی‌کنم که متحدان اروپایی ناتو به این نتیجه رسیده باشند که این برای اروپا ضرورت دارد در تامین سوخت‌ هواپیماها همانطور که در لیبیا صورت گرفت، سرمایه‌گذاری کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.