مسوولان امنیتی در پشت درهای بسته استجواب شدند

- ۳۱ سرطان ۱۳۹۸

مسوولان ارشد ارگان‌های امنیتی برای پاسخ‌گویی در پیوند به جان‌باختن ۳۴ تن از نیروهای کماندو در ولسوالی آب‌کمری بادغیس و همچنین وخامت اوضاع امنیتی کشور به مجلس فراخوانده شدند، اما به درخواست این مقام‌ها و رأی‌گیری در مجلس نماینده‌گان، این نشست سری اعلام شد.
mandegarدیروز در دومین نشست رسمی مجلس، معصوم ‌استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امورداخله و اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی از سوی نماینده‌گان استجواب شدند.
جان باختن ۳۴ تن از نیروهای کماندو در ولسوالی آب‌کمری ولایت بادغیس، رویدادهای خونین ولایت‌های قندهار و کابل و وخامت وضعیت امنیتی در ۳۴ ولایت کشور، عمده‌ترین دلایل استجواب این مقام‌های ارشد امنیتی را تشکیل می‌داد.
میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان در ابتدای نشست دیروز خاطرنشان ساخت که هیأت اداری تصمیم بر حذف صحبت‌های نماینده‌گان در ساعت امتیازی گرفته است.
او ادامه داد که هر سه مقام امنیتی تشریف آورده و به دلیل نبود وقت، مستقیماً وارد اجندا می‌شوند.
لحظاتی بعد از ورود مسوولان امنیتی، امیرخان یار، معاون اول مجلس نماینده‌گان خاطرنشان ساخت که به دلیل محرم بودن اطلاعات امنیتی و خواست مسوولان، باید جلسه به گونۀ سری برگزار شود.
آقای رحمانی سری و عمومی بودن جلسه را به رأی‌گیری گذاشت که در نتیجه اکثریت نماینده‌گان به سری بودن جلسه رأی موافق دادند.
جلسه دیروز مجلس با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.
رمضان بشردوست نماینده‌ی کابل به دلیل اعتراض قانونی‌اش از مجلس اخراج شد. او اعتراض کرد که نماینده‌گان نباید برخلاف قانون کسانی که در رأس وزارت‌های داخله و دفاع ملی اند را استجواب کنند.
براساس گفته‌های بشردوست، مطابق قانون هیچ‌کس نمی‌تواند اضافه‌تر از دو ماه در رأأس یک وزارت به عنوان سرپرست ایفای وظیفه کند؛ در حالی که اسدالله خالد و مسعود اندرابی از ماه‌ها به این‌سو در کرسی سرپرستی باقی مانده‌اند.
او همچنین حذف صحبت نماینده‌گان در وقت امتیازی را غیرقانونی خواند و تاکید کرد که نماینده‌گان باید در این زمان مشکلات مردم را مطرح سازند.
اعتراض‌های بشردوست خشم رییس مجلس را برانگیخت و او از نیروهای امنیتی خواست تا بشردوست را از نشست دیروز اخراج کنند.
رحمانی همچنین بشردوست را متهم به همکاری با سفارت ایران کرد و تهدید کرد که اگر بشردوست دست از اخلال نشست‌های مجلس برندارد، او تمام «جُل و پُستک» بشردوست و رابطه‌اش با سفارت ایران را فاش می‌سازد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.