به مناسبت هفتۀ شهید به نیروهای امنیتی خون اهدا شد

- ۱۷ سنبله ۱۳۹۸

 ماندگار: رهبری بنیاد شهید احمدشاه مسعود و شماری از شهروندان کابل امروز به مناسبت هفتۀ شهید و هجدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور به نیروهای امنیتی افغانستان خون اهدا کردند.

اشتراک کننده گان این حرکت که در بنیاد شهید مسعود حضور یافته بودند از تمام شهروندان خواستند تا به در این هفته به مراکز گردآوری خون رفته و به نیروهای امنیتی خون اهدا کنند.

IMG_0320احمدولی مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید مسعود حین اهدای خون از تمامی پیروان راستین قهرمان ملی افغانستان خواست تا به مناسبت هجدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود و گرامی‌داشت از هفتۀ شهید خون اهدا کنند.

گفتنی است هجدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی و هفتۀ شهید با ختم قرآن عظیم‌الشان، و با حضور علمای کرام‌ به روز شنبه ۱۶ سنبله در سالون بنیاد شهید مسعود آغاز گردید.

رهبری بنیاد شهید مسعود در اعلامیه‌یی نوشته است: به ادامۀ برنامه‌هـاى فراگیر خود، بنیاد شهید مسعود از همۀ هموطنان با احساس، رهروان راستین قهرمان ملی صمیمانه تقاضا به عمل می‌آورد تا طی همین هفتۀ شهید، به پاس خون شهدا در هـر گوشه و کنار این وطن که هستیم، همه و همه باهم سهیم شده براى نیروهـاى امنیتى مان که ‌هر روز در دفاع از وطن جان می‌دهند، چند قطره خون اهدا نماییم.

به گفتۀ مسوولان بنیاد شهید مسعود، برنامۀ اهدای خون قبلاً با مسوولین وزارت صحت عامه تنظیم گردیده، هموطنان ما می‌توانند به مراکز اهدا خون در شفاخانه‌های مرکز و ولایات مراجعه نمایند.

همزمان بااین، قرار است امروز احمد مسعود در هماهنگی با کمیتۀ امنیتی عزاداران عاشورای حسینی و حضور مقامات ارشد امنیتی، در مورد جلوگیری از خشونت و آزار و اذیت مردم در مراسم عزاداری عاشورا و هفتۀ شهید، عصر امروز نشست خبری برگزار کنند.

چند روز پیش احمد مسعود پسر قهرمان ملی افغانستان از مردم خواست تا هنگام بزرگداشت از هفتۀ شهید و هجدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود سبب آزار و اذیت مردم نشوند.

وی گفته بود:‌ “بی نظمی، اخلال امنیت و از بین بردن آرامش مردم خلاف آرمان‌ها و باورهای احمدشاه مسعود است و این مسأله برای ما قابل قبول نیست.”

در عین حال، وزارت داخله نیز هشدار می‌دهد هر فردی که نظم عامه را در هفتۀ شهید و عاشورا برهم بزند به چنگ قانون سپرده می‌شود.

گارنیزیون کابل نیز با نشر اعلامیه از مردم خواسته است تا در مراسم عاشورا و هفتۀ شهید از سلاح استفاده نکنند و همچنان موترهای دولتی را با رنگ‌های مخصوص نپوشانند و نظم ترافیک شهر را برهم نزنند.

در سوی دیگر، پنج‌صد تن از جوانان دانشگاهی، فعالان و نخبگان نسل نو دیروز به مناسبت هفتۀ شهید و ۱۸مین سال‌روز شهادت قهرمان ملی کشور نیز برنامۀ را زیرنام اهدای خون، اهدا برای تغییر برگزار کردند.

 

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.