یکتن به جرم شراب نوشى ٨٠ دُره زده شد

- ۲۰ دلو ۱۳۹۱

یکتن به جرم شراب نوشى و پس از فیصلۀ دادگاه در ولایت هرات ٨٠ دره زده شد.
به گزارش پژواک، عبدالرسول منصور رییس دادگاه شهرى هرات به خبرنگاران گفت که وى باشندۀ شهر هرات بوده و دوسیۀ جرمى‌اش از سوى دادستان‌ها ترتیب گردیده و دادگاه شهرى وى را به جرم شراب نوشى به جزاى ٨٠  دُره محکوم نمود.
منصور افزود که مجرم بدون جبر و اکراه به شراب نوشى اعتراف نموده و دادگاه بر همین اساس و اصول اسلامى، حکم درۀ زدن را بر وى عملى کرده تا مجرم مجازات شود و براى دیگران پند و عبرت باشد.
وى علاوه کرد که در سال جارى این هفتمین حکم دُره زدن از سوى دادگاه بر کسانى است که شراب نوشیده بودند، اما این اولین بارى است که اکنون دُره زدن بر اساس دادگاه، شکل رسانه‌یى را به خود گرفته است.
عین الدین جلال جلالى یکى از علماى هرات پس از نماز جمعۀ روز گذشته گفت : “جارى کردن حد، حکم اسلام و خواست مسلمانان است، در هر کشورى که حاکم، حدود را جارى کند، در حقیقت سلطۀ حاکمیت خود را توسعه مى‌دهد.”
وى افزود که اینکار، باعث خیر و برکت در جامعه مى‌شود و هر حاکم مسلمان که حدود را جارى نکرده ، در حقیقت حلقۀ حاکمیتش تنگ بوده است.
این عالم دین علاوه نمود که شراب نوشى در اسلام حرام است و نظم جامعه را بر هم مى‌زند، از همین‌رو اسلام چنین جزایى را براى عاملان آن تعیین کرده است.
گفتنى است که ماه گذشته دو جوان به علت شراب نوشى که با مواد سمى آلوده شده بود، در ولسوالى چشت شریف هرات، جان باخت و پولیس صاحب منزل را به اتهام تهیه شراب دستگیر نمود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.