کمیسیون‌های انتخاباتی: آرای بدون بایومتریک به هیچ وجه اعتبار ندارد

- ۱۵ میزان ۱۳۹۸

مسوولان در کمیسیون‌های انتخاباتی در یک موقف‌گیری تازه اعلام کردند که آرای بدون بارکُد بیومتریک به هیچ وجه و زیر هیچ نامی قابل اعتبار نبوده و داخل سیستم نخواهد شد.
مولوی دین محمد عظیمی، معاون کمیسیون مستقل رسیدهگی به شکایت‌های انتخاباتی دیروز در یک نشست خبری مشترک با اعضای رهبری کمیسیون انتخابات mandegarگفت: «آرای بدون بیومتریک به هیچ وجه و به هیچ نام قابل قبول برای ما و ملت افغانستان نیست، خط سرخ دو کمیسیون است».
حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات گفت که تاکنون ۱۱ هزار و ۱۲۹ فورم نتایج در مرکز ملی جمع‌بندی نتایج «انتیک» و ۱۰ هزار و ۴۱۱ فورم نتایج دیگر اسکن شده است.
به گفتۀ بانو نورستانی، ۱۰ هزار و ۳۵۷ فورم نتایج در مرکز ملی جمع‌بندی نتایج تصفیه، سه‌هزار و ۵۴۸ فورم نتایج آرشیف و هشت‌هزار و ۵۵۶ فورم نتایج دیگر آماده‌ی «انتری» شده است.
بانو نورستانی افزود که فورم نتایج ۲۱ هزار و ۹۵۸ محل در مرکز دیجیتلی کمیسیون انتخابات رسیده که از آن جمله ۱۴ هزار و ۵۰۰ فورم پروسس شده است.
او تأکید کرد دوستان بین‌المللی همه روزه جریان کار کمیسیون انتخابات را ارزیابی و از روند انتخابات شفاف افغانستان حمایت می‌کنند.
زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون رسیدهگی به شکایت‌های انتخاباتی گفت که چهارهزار و ۵۲۸ شکایت در پیوند به انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان نزد این کمیسیون به ثبت رسیده است.
دیروز شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در نشستی بر شفافیت در شمارش آرا تأکید و گفتند که تنها آرای قابل محاسبه، رأی‌های بایومتریک شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.