اقامت هزینه‌بردار کرزی در لندن

- ۲۲ دلو ۱۳۹۱

با وجود گزارش‌های سازمان ملل درخصوص این مساله که افغانستان یکی از فقیرترین کشورهای جهان است، اما اقامت رییس‌جمهوری این کشور و ۴۰ تن از همراهانش در جریان سفر به انگلیس شبی هفت هزار پوند تخمین زده شده است.
به نوشته روزنامه دیلی میل، حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان به همراه ۴۰ تن از همراهانش در سفر دو روزه به انگلیس با آصف علی زرداری، همتای پاکستانی‌اش و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس دیدار و در خصوص مسایل منطقه‌یی گفت‌وگو کرد.
وی در طول اقامت خود در یکی از گران قیمت‌ترین هتل‌های غرب لندن ساکن شد که هزینه اتاق مهمان آن شبی هفت هزار پوند است.
وزارت امور خارجه انگلیس موافقت کرد تا صورت‌حساب اقامت وی و ۱۰ تن از همراهانش را بپردازد در حالی که هزینه اقامت دیگر همراهان کرزی بر عهده دولت افغانستان است.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه انگلیس اعلام نکرده که این اقامت هزینه بردار رییس‌جمهوری افغانستان و همراهانش چه هزینه‌یی بر دوش مالیات دهنده‌گان انگلیسی تحمیل می‌کند. هم اکنون ۱۷۵ میلیون پوند به صورت سالانه از جانب مالیات‌دهنده‌گان انگلیسی به دلیل افزایش بودجه در زمینه کمک‌های خارجی خرج می‌شود.
بر اساس گزارش سازمان ملل که هفته گذشته منتشر شد، میزان فساد مالی و رشوه دریافتی توسط مقام‌های افغان در هر سال ۵ / ۲ میلیارد دالر است که دو برابر آنچه که دولت افغانستان از پول مالیات‌دهنده‌گان انگلیسی دریافت می‌کند، تخمین زده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.