دبیر کُل ناتو: در افغانستان می‌مانیم

- ۱۸ عقرب ۱۳۹۸

دبیرکُل ناتو در سفرش به آلمان می‌گوید، تا زمانی که طالبان دست از خشونت برندارند، ناتو در افغانستان باقی خواهد ماند. همزمان بااین، نخست وزیر آلمان می‌گوید که برلین آماده است تا یک نقش فعالی برای حل مشکلات جهان از جمله منازعۀ جاری در افغانستان بازی کند.
دبیرکُل ناتو که برای اشتراک در مراسم سی‌ومین سال فروپاشی دیوار برلین به آلمان رفته می‌گوید که طالبان از طریق نظامی نمی‌توانند نیروهای امنیتی افغانستان را شکست دهند.
mandegarینس استولتنبرگ می‌گوید: «مشکلات و چالش‌های زیادی در افغانستان وجود دارد، اما پیشرفت‌ها نیز قابل ملاحظه هستند، اکنون نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان وظیفه‌یی را که بیش از یک‌صد هزار نظامی خارجی در سال‌های گذشته پیش می‌بردند، برعهده دارند، این پیام واضح ما برای طالبان است که این گروه در میدان‌های نبرد نمی‌توانند برنده باشند، لذا باید به میز مذاکره حاضر شده و جنگ را از طریق رسیدن به یک توافق سیاسی پایان دهند».
همزمان دبیرکُل ناتو بار دیگر با پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرده و گفته است: «بهترین راهکار برای مبارزه با هراس‌افگنی در افغانستان آموزش و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان است. کشورهای عضو ناتو بر آموزش و پشتیبانی از این نیروها ادامه می‌دهند».
از سویی هم نخست وزیر آلمان در دیدار با وزیر خارجۀ امریکا از آماده‌گی کشور برای بازی کردن یک نقش فعال در حل مشکلات جهان از جمله منازعه افغانستان خبر می‌دهد.
انگلا مرکل نخست وزیر آلمان گفته است: «آلمان می‌خواهد در حل مشکلات جهانی به شمول افغانستان نقش فعال داشته باشد، همکاری‌های مشترک با امریکا برای حل این مشکلات خیلی با اهمیت است، ما آمادۀ همکاری با امریکا در پیوند به حل این چالش هستیم».
پیش از این حکومت فدرال آلمان بر یافتن راه حل سیاسی جنگ جاری در افغانستان تاکید کرده و اعلام آماده‌گی کرده بود که برای انجام گفت‌وگوهای بین‌الافغانی زمینه‌سازی خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.