نورستانی: احتـمال تعـویق دوبـارۀ اعـلام نتایـج ابتـدایی انتخـابات وجـود دارد

- ۲۱ عقرب ۱۳۹۸

رییس کمیسیون انتخابات از احتمال تأخیر مجدد در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری ابراز نگرانی کرد.
حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات دیروز در یک نشست خبری گفت که کمیسیون تلاش می‌کند تا نتایج انتخابات را در زمان تعیین شده آن اعلام کند، اما موانع فراراه آن زیاد است.
بانو نورستانی گفت: روند باز شماری در ۲۰ ولایت در حال اجراست، اما در ۱۳ ولایت دیگر با موانعی از سوی هواداران ستادهای انتخاباتی روبه‌رو شده است.
از این میان فقط بازشماری آرا در ولایت بادغیس تکمیل شده است.
بانو نورستانی از نامزدان و کسانی که موانع در برابر بازشماری ایجاد کرده است، خواست تا کمیسیون مستقل انتخابات را ناگزیر به معذرت‌خواهی مکرر از مردم به دلیل تأخیر در اعلام نتایج ابتدایی نکنند. کمیسیون انتخابات به دلیل اعلام نشدن نتیجه ابتدایی انتخابات در ۲۷ میزان از مردم معذرت خواسته بود.
کمیسیون انتخابات اخیراً تصمیم گرفته است که برخی از محلات رای‌دهی را بازشماری کند. این تصمیم با مخالفت شماری نامزدان روبه‌رو شده است. بسیاری از نامزدان نظارت از بازشماری را تحریم کرده‌اند و هواداران‌شان مانع بازشماری آرا شده‌اند. نامزدان معترض مدعی‌اند که کمیسیون مستقل انتخابات در تلاش اعتباربخشی به آرای بایومتریک نشده است.
رییس کمیسیون انتخابات اما می‌گوید که نامزدان نگران نباشند، زیرا تنها آرای بایومتریک شده اعتبار خواهد داشت. حواعلم نورستانی گفت که کمیسیون مستقل انتخابات به تعهداتش پای‌بند است و به هیچ وجه آرای بایومتریک نشده را اعتبار نمی‌دهد.
رییس کمیسیون انتخابات در حالی از احتمال تأخیر اعلام نتایج ابتدایی ابراز نگرانی می‌کند که پیش از این نهادهای ناظر انتخاباتی، کمیسیون شکایات انتخاباتی و برخی از دسته‌های انتخاباتی خواهان اعلام به موقع نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری شده بودند.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.