زندانی استرالیایی آزاد شده از چنگ طالبان: نیروهای ویژۀ ارتش امریکا در شش نوبت ما را نجات داده نتوانستند

- ۱۰ قوس ۱۳۹۸

mandegarاستاد استرالیایی دانشگاه امریکایی افغانستان که به تازه‌گی از زندان طالبان رها شده، می‌گوید، نیروهای ویژۀ ارتش امریکا ۶ بار تلاش کردند تا او را از زندان طالبان نجات دهند، اما موفق به انجام این کار نشدند.
تیموتی ویکس ۵۰ ساله دیروز در یک نشست خبری گفت: «نیروهای ویژۀ ایالات متحده در طول سه سالی که زندانی بودیم، شش بار سعی کردند تا ما را نجات دهند، اما موفق به این کار نشدند».
به گفتۀ او، آخرین تلاشی که از سوی نیروهای ویژۀ امریکا صورت گرفت، حمله آنها به محل اقامت ۲ استاد دانشگاه در ماه اپریل گذشته بوده که طالبان آنها را به داخل تونلی که حفر کرده بودند، انتقال دادند.
ویکس همچنین اظهار داشت که وی و دیگر همکار او در تمام سال‌های اسارت خود به مناطق دوردست افغانستان و پاکستان انتقال داده شده و غالباً در زندان‌های کوچک و بدون روشنایی نگه‌داری می‌شدند.
او تاکید کرد: «سه سالی را که در زندان شبکۀ حقانی به سر می‌بردیم، اثر عمیق و غیرقابل تصوری بر زنده‌گی ما گذاشته‌ و هیچ‌گاه امید به رهایی و ادامه زنده‌گی را از دست ندادیم».
کوین کینگ، شهروند استرالیا و تیموتی ویکس، شهروند امریکا، دو تن از استادان دانشگاه امریکایی افغانستان بودند که در سال ۲۰۱۶ از سوی افراد مسلح در کابل ربوده شدند و نزد گروه طالبان نگه‌داری می‌شدند.
چندی پیش طالبان خواستار رهایی ۳ عضو ارشد شبکۀ حقانی شده بود که در ابتدا با واکنش مقامات افغانستان مواجه شد اما رییس حکومت وحدت ملی در یک نشست خبری پس از گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ اعلام کرد که این افراد در قبال آزادی ۲ استاد دانشگاه امریکایی افغانستان آزاد خواهند شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.