نیروهای امنیتی ولسوالی درزاب را ترک می‌کنند

- ۰۹ جدی ۱۳۹۸

مقام‌های محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که نیروهای امنیتی ولسوالی درزاب را به گونۀ کامل ترک می‌کنند.
عبدالمعروف ازر، سخنگوی والی جوزجان می‌گوید: “حضور نیروهای دولتی در یک‌سو و حضور طالبان در سوی دیگر، درگیری‌ها و استفاده طالبان از خانه‌ها مردم به عنوان سنگر، باعث شده تا مردم یک گردهمایی خودجوش انجام دهند.”
ازر افزود که پس از این گردهمایی، مقامات ذی‌صلاح به خواست مردم و به دلیل ماین فرش بودن تمام ساحات این ولسوالی از سوی طالبان و همچنان بدون نتیجه بودن عملیات نظامی، تصمیم گرفته اند که نیروهای امنیتی از این ولسوالی خارج شوند.
سخنگوی والی جوزجان تاکید کرد، شماری از نیروهای امنیتی از این ولسوالی خارج شده و تعداد باقی‌مانده آن نیز امروز و یا فردا و تا امر بعدی عملیات پاک‌سازی، درزاب را به طور کامل ترک می‌کنند.
از سویی هم نصرت‌الله، فرمانده پولیس محلی ولسوالی درزاب به رسانه‌ها گفته است که با تمام پرسونل خود، که در پوسته آنتن ولسوالی درزاب تحت محاصره بودند، دیروز از طریق چرخ‌بال‌ها به شهر شبرغان، مرکز این ولایت انتقال داده شدند.
سخنگوی والی جوزجان در حالی از بی‌نتیجه بودن عملیات پاک‌سازی در ولسوالی درزاب خبر داده است که قول اردوی ۲۰۹ شاهین به تاریخ ۲۱ عقرب از آغاز عملیات مشترک در این ولسوالی خبر داده بود.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.