مـذاکرات امـریکا و طالبـان امروز آغـاز می‌شـود

- ۱۵ جدی ۱۳۹۸

منابع نزدیک به گروه طالبان در کابل می‌گویند که زلمی خلیل‌‍زاد نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان به دوحه پایتخت قطر رسیده و مذاکرات میان امریکا و طالبان امروز از سر گرفته می‌شود.
دور جدید گفت‌وگوهای صلح امریکا و طالبان در ماه گذشته آغاز و بعد از یک هفته به دلیل آنچه مشوره طرفین گفت‌وگوکننده با رهبری‌شان گفته شد متوقف شد.
مولوی جلال‌الدین شینواری دادستان کل پیشین گروه طالبان به خبرگزاری جمهور گفته است: «زلمی خلیل‌زاد نماینده امریکا در امور گفت‌وگو‌های صلح افغانستان امروز وارد دوحه شده است».
آقای شینواری گفت: «به احتمال زیاد فردا دوشنبه مذاکرات میان امریکا و طالبان از سر گرفته شود ولی دقیق گفته نمی‌توانم».
وی بیان بیان داشت، مقدمات امضای توافق‌نامۀ صلح آماده است و در جریان هفته جاری توافق‌نامۀ صلح میان امریکا و طالبان با حضور نماینده‌گان کشور‌های جهان امضا خواهد شد.
آقای شینواری گفت: «تنش جدید که میان امریکا و ایران بوجود آمده است گفتگو‌های صلح افغانستان را سرعت بخشیده و امریکایی‌ها تلاش دارند که هر چه زودتر مسله‌ای جنگ و صلح افغانستان را تمام کرده و متوجه ایران شوند».
ضمیر کابلوف نماینده ویژۀ روسیه در امور افغانستان نیز گفته که توافق‌نامۀ صلح میان امریکا و طالبان در اوایل سال جدید میلادی با حضور نماینده‌گان ۲۰ کشور امضا می‌شود.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.