سناتوران: اندرابی نام نماینده‌گان حامی دزدان کابل را فاش سازد

- ۲۲ جدی ۱۳۹۸

مجلس سنا از سرپرست وزیر داخله خواست تا نام نماینده‌گانی که خواستار رهایی دزدان کابل شده را به مردم افغانستان فاش سازد.
سناتوران در نشست دیروز مجلس سنا از آنچه حمایت برخی نماینده‌گان از دزدان بازداشت شده توسط پولیس کابل خواندند به شدت انتقاد کردند.
امان‌الله عظیمی یک سناتور در مجلس سنا گفت: «سرپرست وزیر داخله در فیسبوک خود نوشته که ۱۵ تا ۱۶ نماینده تاهنوز از او خواسته که برخی دزدان بازداشت شده از سطح شهر کابل را رها کند؛ این مساله نشان می‌دهد که برخی نماینده‌گان از سازمان‌های جرمی و دزدان در کابل حمایت می‌کنند.»
محمد حنیف حنفی دیگر عضو مجلس سنا نیز از مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله خواست که نام این نماینده‌گان را به مردم افغانستان فاش سازد تا مردم بدانند که کدام نماینده از دزدان حمایت می‌کند. به گفته او، سناتوران از اقدام افشاسازی سرپرست وزیر داخله حمایت خواهند کرد.
با این وجود، فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا نیز گفت: «از سرپرست وزیر داخله تشکری می‌کنیم که مبارزه با دزدان را در سطح کابل راه‌اندازی کرده؛ در ضمن می‌خواهیم که نام نماینده‌گانی که برای رهایی این دزدان با او تماس گرفته را نیز فاش کند؛ اگر به هردلیلی فاش نمی‌کند فهرست آنان را به ما بفرستد تا ما افشا کنیم.»
وزارت داخله از چند روز به این طرف پس از شکایت از افزایش جرایم جنایی، دزدی و قتل در شهر کابل برنامه بازداشت مجرمان را در این شهر آغاز کرده است.
در این برنامه نزدیک به هزار مامور پولیس موظف شده تا شب و روز در شهر کابل گشت زنی کنند و نیز در دو روز اول بیشتر از ۴۰ دزد و مجرم جنایی از نواحی مختلف شهر کابل بازداشت شده‌اند.
وزارت داخله گفته که این برنامه تا زمان تأمین امنیت کامل در شهر کابل ادامه می‌یابد.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.