اعتراض‌ها بر سر کرسی ریاست شورای ولایتی هرات ادامه دارد

- ۲۹ دلو ۱۳۹۱

صدها نفر در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست شورای ولایتی هرات، در مقابل ورزشگاه این شهر دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.
این اعتراض پس از آن صورت می‌گیرد که دوازده نفر از اعضای شورای ولایتی هرات چندی پیش در ارگان های محل درکابل انتخابات برای ریاست شواری ولایتی را انجام دادند.
عبد الظاهر فیض زاده رییس پیشین شورای ولایتی که همراه با برخی از نماینده‌گان شورای ولایتی در این تجمع حاضر بودند گفت: “انتخاب رییس شورای ولایتی در مرکز( کابل) هیچ‌گونه رسمیت قانونی نداشته و دست‌های سیاسی دخیل است.”
شماری از نماینده‌گان که از رییس پیشین حمایت می‌کنند به دولت هشدار داده اظهار کردند که در صورت عدم رسیده گی به این مشکل و برگزار نشدن انتخابات مجدد ریاست شورای ولایتی در هرات، آنان از شورا کنارخواهند رفت و به اعتراضات مدنی خویش ادامه خواهند داد.
دوکتورداوودشاه صبا والی هرات نیز از برگزا ری انتخابات ریاست شورای ولایتی در کابل انتقاد کرده و خواهان برگزاری آن در هرات شد.
در همین حال، سید وحید قتالی رییس جدید شورای ولایتی هرات می‌گوید که انتخابات ریاست شورای هرات به اساس تصمیم مسوولین مرکز در کابل برگزار گردیده و هیچ دست سیاسی در آن دخیل نیست و این اعتراضات و مخالفت‌ها برخواسته ازنگرانی‌های سیاسی است.
گفتنی است که انتخابات ریاست شورای ولایتی میان سید وحید قتالی و عبدالظاهر فیض زاده چندی پیش در هرات برگزار شد که نتیجۀ آن مورد قبول دوطرف قرار نگرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.