وزارت صحت عامه: برای ۲۰ درصد نفوس کشور واکسین کرونا تدارک شده است

- ۲۰ دلو ۱۳۹۹

 

پس از رسیدن نخستین محمولۀ واکسین کرونا از کشور هند به کابل، وزارت صحت عامۀ کشور از تدارک شدن این واکسین برای ۲۰ درصد از نفوس کشور خبر می‌دهد.

وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، در خبرنامه‌ای تاکید می‌کند که  واکسین کرونا برای ۲۰ درصد از نفوس کشور تدارک شده و قرار است برای ۴۰ درصد دیگر جمعیت نیز، واکسین کرونا از سوی کشورهای کمک‌کننده فراهم شود.

سرپرست وزارت صحت عامه در رابطه به چگونه‌گی نگهداری واکسین کرونا می‌گوید که «بهترین سیستم زنجیرۀ سرد را برای نگهداری واکسین به سطح منطقه داریم و هم‌زمان ظرفیت نگهداری ۵ میلیون دوز واکسین در سردخانه‌های این وزارت در کابل وجود دارد».

وزارت صحت عامه در این خبرنامه‌ گفته است: نخستین محمولۀ واکسین کرونا ساخت کشور هند که از سوی این کشور به افغانستان کمک شده است، دیروز به کابل رسید. این محموله واکسین شامل ۵۰۰هزار «دوز» واکسین کرونا می‌باشد که قرار است با این مقدار دوصدوپنجاه هزار تن واکسین شوند.

به گفتۀ این وزارت، این واکسین از طرف شرکت “SII”  برند هندی است و برای تطبیق واکسین کوید ۱۹ پلان عملیاتی در نظر گرفته شده که قرار است در مرحلۀ نخست تطبیق واکسین کرونا کارمندان صحی که در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا قرار دارند، واکسین شوند و در آینده بر اساس کتگوری‌ها  آموزگاران، کسانی در محابس و لیله‌ها و هم‌چنین کهن‌سالان بالاتر از ۵۰ سال که مشکلات جانبی دارند تطبیق خواهد شد.

مسوولان این وزارت قبلا گفته بودند که واکسین کوید ۱۹ برای ۶۰ فیصد جمعیت کشور در سه مرحله تطبیق خواهد شد.

در این حال، دستگیر نظری سخن‌گوی وزارت صحت عامه درزمینۀ تطبیق این واکسین گفته است که، این واکسین پیش‌ازاین در کشورهای هند، نیپال، سریلانکا و… تطبیق شده است که تا چند روز دیگر مورد تایید «سازمان صحی جهان» قرار خواهد گرفت.

این در حالیست که شیوع کرونا در کشور هنوز هم منحیث یک تهدید وجود دارد و هرروز شماری را مبتلا و عده‌ای را از بین می‌برد.

آمار مجموعی مبتلایان اعلان‌شده به کرونا از سوی این وزارت تاکنون «۵۵۳۵۲» بوده و تعداد فوت‌شده‌ها به ۲۴۱۳ تن، می‌رسد. در بیست چهارساعت گذشته، ۲۴ واقعۀ مثبت و ۳ واقعۀ فوتی ثبت شده است. تعداد بهبودیافتگان به ۴۸۴۱ تن می‌رسد

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.