ایالات متحده‌ی امریکا از تسریع روند صلح در افغانستان حمایت می‌کند

- ۰۲ حوت ۱۳۹۹

دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی شام امروز ( شنبه، ۲حوت) با آنتونی لینکن وزیر امورخارجه ایالات متحده‌ی امریکا تلفنی صحبت کرد.
شورای عالی مصالحه‌ملی در اعلامیه‌ی می‌گوید که وزیر امورخارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا در صحبت‌های خود با حمایت و قدرانی از تلاش‌های صلح در افغانستان گفت در حالی‌که ارزیابی و بازنگری وضعیت در افغانستان از سوی حکومت ایالات متحده ادامه دارد، این کشور خواهان تسریع روند صلح و دست‌یافتن به یک توافق جامع و صلح و پایدار در افغانستان می‌باشد.
در این اعلامیه آمده است که وزیر امورخارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا با تأکید بر یافتن راه حل سیاسی برای مشکل افغانستان از افزایش خشونت‌ها در کشور ابراز نگرانی کرد و خواهان پایان یافتن خشونت‌ها گردید.
این اعلامیه می‌افزاید که آقای عبدالله از همکاری‌های همیشگی ایالات متحده‌ی امریکا برای افغانستان‌ و حمایت این کشور از تلاش‌های صلح، تشکر و قدردانی کرد و گفته که با وزیر امور خارجه آمریکا در باره‌ی روند صلح، مذاکرات دوحه و اوضاع داخلی و منطقه‌ای صحبت کرده است.
هم چنین رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با تأکید بر اراده‌ و خواست مردم افغانستان برای دست‌یافتن به صلح دایمی و پایدار گفته‌است که جمهوری اسلامی افغانستان خواهان حل مشکل از طریق مذاکره و دست‌یافتن به راه حل جامع و قابل قبول برای همه می‌باشد.
در اخیر این اعلامیه آمده‌است که رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای را برای دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان مهم خواند و خواهان ادامه همکاری‌های بین‌المللی برای تسریع مذاکرات صلح و تأمین صلح دایمی گردید.
اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.