نمایشگاه عکس «اشک جنگ؛ لبخند صلح» امروز در کابل برگزار شد

- ۰۲ ثور ۱۴۰۰

نمایشگاه عکس « اشک جنگ؛ لبخند صلح» پیامی برای آتش‌بس از سوی وزارت دولت در امور صلح و با مشارکت شماری از نهادهای جامعه مدنی و تعلیمی، با حضور وزیر دولت در امور صلح و شماری از مقامات دولتی دایر شد.

176135679_1172809006490948_9205955572373450596_n

وزارت دولت در امور صلح، در اعلامیه می‌گوید که سید ضیا دانش، رئیس آگاهی عامه وزارت دولت در امور صلح، در ابتدا، درباره این نمایشگاه صحبت نمود و هدف از تدویر آن را یادآوری خاطرات شهدای مراکز تعلیمی و تحصیلی عنوان کرد.
این اعلامیه می‌افزاید که سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح در افتتاح این نمایشگاه گفت: هنر زبان همدلی، صلح و آشتی است. ارمغان جنگ برای مردم اشک و ارمغان صلح برای مردم لبخند است.
وزیر دولت در امور صلح بر اهمیت پیام‌رسانی از طریق عکس تأکید نموده گفت که تصاویر تنها تماشا نمی‌شوند بلکه به عمق ذهن انسان نفوذ کرده و ماندگار می‌گردند؛ از این جهت برای پیام‌رسانی در عرصه صلح نیز باید از این ابزار استفاده شود.
وی ضمن اشاره به ضرورت دفاع از ارزش‌های دو دهه اخیر گفت که وزارت دولت در امور صلح از تمام اقشار مختلف جامعه به خاطر پیوستن آنان به دفاع از ارزش‌های دو دهه اخیر و قانون اساسی به عنوان وثیقه ملی سپاسگزار است.
آقای نادری همچنین گفت که دولت جمهوری اسلامی افغانستان آمادگی کامل برای اشتراک در نشست‌های صلح را دارد و علت تعویق کنفرانس استانبول، عدم آمادگی طالبان به اشتراک در آن است.
وزیر دولت در امور صلح در ادامه سخنان خود اظهار داشت، ملت افغانستان، شورای عالی مصالحه ملی و حکومت در یک صف واحد برای حفظ دستاوردهای بیست ساله و رفتن به سوی ثبات و توسعه مبارزه می‌کنند. وی همچنین در مورد طرح توافقنامه صلح بیان داشت که برای تدوین آن نظریات سیاسیون و اقشار جامعه جمع‌آوری شده و این مسوده به زودی به کمیته رهبری شورای عالی مصالحه پیشکش خواهد گردید.
از سوی هم در این برنامه هم‌چنین نمایندگانی از خانواده شهدای جنگ صحبت نمودند. مادر شهید راهد ضمن تأکید بر بی‌گناه بودن مردم ملکی که قربانی جنگ می‌باشند از جوانب مذاکرات صلح خواست که بهانه‌گیری‌ها را کنار گذاشته پشت میز مذاکره قرار گیرند تا ریخته شدن خون بیگناهان خاتمه یابد. همچنین محمد رفیع برادر شهید راحله ضمن اظهار انزجار از خشونت افزود که در مذاکرات صلح نباید قربانیان جنگ فراموش شوند، مشارکت آنان تأثیرگذار باشد و اراده لازم برای دفاع از حقوق قربانیان باید موجود باشد.

176145242_1172808999824282_5296027884781306748_n
در ادامه، نمایشگاه با قطع نوار از سوی وزیر دولت در امور صلح و خانواده شهدا افتتاح شد.
در اخیر این اعلامیه آمده است که این نمایشگاه با مشارکت دیده‌بان حقوق اساسی، میدیوتیک، انستیتوت تخنیکی هنرها، مرکز آموزشی کوثر دانش، مرکز آموزشی موعود برگزار شد. همچنین عکس‌هایی از احمدشاه عظیمی و سید محمد حسینی عکاسان آزاد به نمایش گذاشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.