جوان‌مرد و فواد روی فرش سرخ

- ۰۴ حوت ۱۳۹۱

فواد محمدی و جوانمرد پائیز دو هنر پیشۀ تازه جوان افغانستان که مصارف سفر آن‌ها در یک کمپاین خیریه انترنتی تهیه شده است به ایالت کالفورنیا رسیده و روز یکشنبه با هنرپیشه‌گان مشهور جهان یکجا بر فرش سرخ قدم می‌گذارند. فیلم بچه‌های چاپ‌انداز به جایزه اسکار که امسال ۸۵ سالگرد آن می‌باشد، کاندید شده است.
موضوع این فیلم قصۀ رویاهای دو کودک در کابل است که می‌خواهند چاپ‌انداز شوند. این فیلم که توسط دایرکتر فیلم‌های امریکایی سام فرینچ تهیه شده در کته‌گوری فیلم‌های کوتاه به جایزۀ اسکار نامزد شده است.
محمدی در وقت پائین‌شدن از طیاره در میدان هوائی لاس‌آنجلیس گفت، بسیار هیجانی و خوشحال می باشد. محمدی یک بازیگر اماتور می باشد و سال گذشته بعد از آنکه فیلم بچه های چاپ انداز به نمایش گذاشته شد توجه جهان را بخود جلب کرد.
این فیلم در حقیقت داستان زندگی او می باشد، قصه زندگی یتیمی که در کوچه مرغ ها به توریستان نقشه کابل را می فروشد. هنرپیشه دیگر هم سن و سال وی در این فیلم فرزند یک آهنگر است که از صبح تا شام در دوکان تاریک پدرش کار می کند.
محمدی می‌گوید که این فیلم زنده‌گی او را تغییر داد: «زنده‌گی من بسیار فرق کرد. حالا در کوچه مرغ‌ها همه مرا می‌‎شناسند بسیار مردم با من عکس می‌گیرند و مرا تشویق می‌کنند.»
این دو هنر پیشه آرزو دارند که در مراسم اهدای جایزۀ اسکار با هنرپیشه‌گان مشهور جهان ببینند. محمدی می‌گوید، می‌خواهد با سیلویستر ستالون که در افغانستان به رامبو مشهور است ملاقات کند، اما پائیز آرزو دارد که با هنر پیشه مشهور دیگر ال پچینو دیدن کند.
قرار است فواد محمدی و جوانمرد پائیز به ستدیو فیلم‌های جوانان و همین طور به ستدیو فیلمبرداری یونی ورسل بروند. دایرکتر فیلم، سام فرینچ می‌گوید، هدف این‌ست که سفر یک هفته‌یی به هالیود برای این دو نفر از نگاه کلتوری دلچسپ واقع شود.
قرار است محمدی و پائیز برای اشتراک در مراسم نمایش فیلم خود به واشنگتن هم بروند و در اول مارچ دوباره به افغانستان بر می‌گردند. بچه‌های چاپ‌انداز که یک فیلم تقریباً نیم ساعته می‌باشد اولین تولید موسسه غیرانتفاعی به نام پروژه افغان فیلم به شمار می‌رود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.