نشست اضطراری در پاکستان به خاطر فرورفتن کامل این کشور در تاریکی

- ۰۷ حوت ۱۳۹۱

راجا پرویز اشرف نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه برای بررسی دلایل قطع ناگهانی برق که یک‌شنبه شب بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور را در طی ساعاتی در تاریکی کامل فرو برد، نشست اضطراری برگزار کرد.
شب گذشته به دلیل نقض فنی در دو نیروگاه بزرگ مولد برق پاکستان برخی از شهرهای بزرگ این کشور از جمله اسلام آباد و کراچی چند ساعتی در تاریکی بسر بردند.
رسانه های محلی پاکستان به نقل از رای اسکندر از مقامات ارشد وزارت آب و نیروی این کشور اعلام کردند: بروز نقض فنی شدید در نیروگاه مولد انرژی سد تربیلا در شمال غرب و سد منگلا در منطقه کشمیر تحت نظارت پاکستان دلیل قطع ناگهانی برق در شهرهای مختلف پاکستان بود.
دفتر نخست وزیری پاکستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: راجا پرویز اشرف نخست وزیر این کشور در نشستی وضعیت انتقال و توزیع انرژی را در پاکستان بررسی کرده و درباره انتقال مجدد انرژی به شهرهای مورد نظر اطلاعاتی از سوی شرکت کنندگان دریافت کرد.
در این بیانیه آمده ,نخست وزیر پاکستان با دستوری یک کمیته برای بررسی علل قطع برق در شهرهای مختلف پاکستان تشکیل داد که قرار است این کمیته گزارش های خود را در این زمینه ظرف یک هفته ارائه کند.
نخست وزیر پاکستان خطاب به اعضای این نشست گفت: به هیچ عنوان از عوامل اصلی این واقعه و افرادی که ممکن است در وظایف خود کوتاهی کرده و در ایجاد نقص فنی در نیروگاههای اصلی مولد برق پاکستان مقصر باشند، در راستای جریمه آنان چشم پوشی نخواهد شد.
راجا پرویز اشرف به وزیر و مقامات وزارت آب و نیروی پاکستان دستور داد تا تمامی اقدامات لازم برای توزیع انرژی به سراسر کشور و اطمینان از وصل مجدد برق برای استفاده مصرف کننده‌گان، باید اتخاذ شود.
به نقل از رسانه‎‌های خبری پاکستان، موضوع قطعی برق در سراسر پاکستان مربوط به شب گذشته نیست. این مشکل در بسیاری از شهرهای این کشور به معظلی برای مردم و کارخانجات تبدیل شده است و نبود نیروگاه‌های جدید و کمبود تولید برق در این کشور باعث پدید آمدن مشکلات بسیاری برای شهروندان پاکستانی بویژه در فصل گرما و سرما در این کشور شده است.
بطوری‌که در فصل گرما در شهرهای بزرگ تا ۱۲ ساعت و در شهرهای کوچک و روستاهای پاکستان تا ۲۰ ساعت قطعی برق وجود دارد.
در فصل سرما نیز کمبود گاز باعث قطعی پی در پی برق در کشور می شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.