برده‌داری جنسی؛ لکه‌یی ننگین بر دامان کشورهای توسعه‌یافته

- ۰۸ حوت ۱۳۹۱

بخش نخست

نویسنده: سیت روزن رید
همه‌ساله هزاران دختر و زن از کشورهایی نظیر روسیه، تایلند، فیلیپین، چین و اروپای شرقی به دام گروه‌های تبهکارِ قاچاق زنان و دختران ـ که به مقصدهای امریکا و اروپا گسیل می‌شوند ـ می‌افتند. امروزه ابعاد این فاجعۀ گسترده که با خرید و یا ربودن دختران و زنان و انواع آزارهای روحی و جسمی و جنسی، شکنجه و الزام به مصرف مواد مخدر همراه است، نگرانی مردم و دستگاه‌های قضایی و سازمان‌های عام‌المنفعه را به دنبال داشته است. روسپی‌گری این برده‌گان دنیای متمدن، این تجارت شرم‌آور را به ویژه در شهرهای نیویارک، نیواورلئان و لاس‌آنجلس با رونق فراوانی روبه‌رو نموده است. این مقاله به بررسی روند رو به رشدِ برده‌داری جنسی به ویژه در سه دهۀ اخیر می‌پردازد.
کاتالینا سوارز فقط ۹ سال داشت که یکی از مردانِ همسایه او را با یک هدیه فریب داد؛ سپس او را ربود و دست‌ها و پاهایش را با زنجیر به یک تخت‌خواب بست ـ همه این اتفاقات در یکی از آلونک‌های مناطق روستایی کشور فقیر پورتوریکو اتفاق افتاد ـ، سپس او را مجبور نمودند که به تجاوزهای متعدد جنسی از سوی مردان متعددی تن دهد. این ماجرا، آغاز ۱۸ سال برده‌گی جنسی کاتالینا در سراسر امریکای لاتین و ایالات متحدۀ امریکا گردید. به گفتۀ وی: «من باید تا کنون چندین بار به دلیل تزریق مواد مخدر، بیماری، کتک خوردن و یا بی‌توجهی می‌مردم.»
او ادامه می‌دهد: «من همیشه به نوعی تحت اذیت و آزار قرار داشتم و یا به وسیلۀ ضرب و جرح، درد و یا ترس، دچار ضربات روحی شدیدی می‌گشتم.»
کاتالینا که اینک ۳۶ سال دارد می‌افزاید: «من در دالۀ موترها و در کنار موش‌ها و مادرکیک‌ها قرار داده می‌شدم. من بارها فریاد زدم، جیغ کشیدم و کمک خواستم. ولی هیچ‌کس به من کمک نکرد.»

اظهار نظرهای سوارز در کنار مباحث مطرح شده از سوی گروه‌های حامی حقوق بشر، از یک تجارت هول‌ناک و فزاینده بین‌المللی دختران، زنان و کودکان به عنوان برده‌هایی جهت «روسپی‌گری» پرده برمی‌دارد.
این جریان چند میلیون دالری قاچاق برده‌گان جنسی، از تایلند تا سان فرانسیسکو و از روسیه تا شهر نیویارک جریان دارد. ادارۀ قضایی امریکا که در واشنگتن دی سی مستقر است، اقدام به یک سری بررسی‌ها و تحقیقات در سراسر کشور، در مورد برده‌گی و روسپی‌گری زنان و دختران تایلندی، نموده است.
مارسیالیس، یکی از وکلای محاکم قضایی که در قسمت سوءاستفاده‌های جنسی کودکان در واشنگتن فعالیت می‌کند، معتقد است، این کار اولویت زیادی دارد. او می‌گوید: «در این بخش باید در اجرای قانون و حفاظت از کودکان تلاش بیشتری شود. هم‌چنین باید با آنانی که از زنان به عنوان قربانیان استثمار جنسی بهره برداری می‌کنند، برخورد گردد.»
سازمان خدمات مهاجرت، در شش ماه گذشته، بیش از ۲۰ مرکز مختلف را به دلیل عرضه زنان جهت فاحشه‌گری در شهرهای سان‌فرانسیسکو، لاس آنجلس، سیاتل، دالاس، هوستون و نیواورلئان مورد پیگرد قانونی قرار داده است. یکی از سخنگویان سازمان خدمات مهاجرت می‌گوید: «این تجارت، در حال پیشرفت است.»
پس از انجام این بازرسی‌ها، زنان در چند مورد گفته‌اند که آن‌ها مورد ضرب و شتم، تجاوز جنسی و سوزاندن توسط سگرت قرار گرفته و جهت تأمین صورت حساب مسافرت‌‎شان به امریکا، از آنان خواسته شده تا با صدها مرد هم‌بستر شوند.
کاتلین باری استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و نویسندۀ کتاب «روسپی‌گری و جنسیت» می‌گوید: «قاچاق زنان فاحشه به ایالات متحدۀ امریکا، بخشی از منفعت جهانی سکس است که امروزه در امریکا مشتریان زیادی دارد.»
وی معتقد است: در کشورهای فقیری که اقتصادی نابه‌سامان دارند، زنان بیشتری به سوی برده‌گی جنسی کشیده می‌شوند، به طوری که از دهۀ ۷۰ میلادی تا کنون میلیون‌ها زن در سراسر جهان به منظور روسپی‌گری فروخته شده‌اند که اکثر ملیت‌های آن زنان، به کشورهای جنوب شرقی آسیا، اروپای شرقی، امریکای جنوبی و افریقا که اقتصاد توسعه‌نیافته‌یی دارند، تعلق دارد. هم‌چنین در دهۀ ۹۰ میلادی، روسیه نیز به عنوان یکی از مراکز قاچاق زنان و دختران به مقصد کشورهای غربی به ویژه آمستردام و امریکا و هم‌چنین جاپان تبدیل شد.
کاتالینا سپس به ایالت هوستون برده شد و در اتاقی بدون ارتباط با دنیای خارج محبوس گشت. او دچار بیماری‌های اعصاب و روان شد و حتا دست به خودکشی زد. بعدها، زن قواد او را به مبلغ ۰۰۰/۱۵ دالر فروخت تا در سان‌فرانسیسکو به روسپی‌گری بپردازد. کاتالینا می‌گوید: «من مجبور شدم تا با ۵۰۰ مرد مختلف، به ازای هر نفر ۹۳ دلار و هر کدام به مدت ۴۵ دقیقه، هم‌بستر شوم. همه روزه ۱۰ مرد به اتاق من می‌آمدند.»
منبع: www.Webcom.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.