پاکستان: از اشتباهات گذشته در افغانستان درس گرفتیم

- ۱۲ حوت ۱۳۹۱

اسلام آباد با تأکید بر این‌که از «اشتباهات گذشته‌اش در افغانستان» درس گرفته، از دیگر کشورها خواست با عملکردی شفاف، اشتباه پاکستان را تکرار نکنند و نسبت به برقراری صلح و ثبات در افغانستان متعهد باشند.
به گزارش پایگاه خبری نیوز، عبدالباسط، سفیر پاکستان در آلمان در جمع شرکت‌کننده‌گان گروه ویژه حزب سوسیال دموکراتیک آلمان گفت: دولت اسلام آباد به اشتباهات گذشته خود پی برده و امیدوار است که سایر کشورها نیز از خطاهای خود در افغانستان درس بگیرند و آن‌ها را تکرار نکنند.
وی گفت: انجام اقداماتی برای تسریع روند آشتی و واگذاری مسوولانه قدرت در افغانستان پس از خروج نیروهای ایتلاف ضروری است. پاکستان همچنان از بی ثباتی در افغانستان آسیب می‌بینند و بدون ثبات در افغانستان مقابله با چالش‌های داخلی در جبهه‌های مختلف برای اسلام آباد بسیار مشکل خواهد بود.
سفیرپاکستان در آلمان افزود: به همین دلیل اسلام آباد به دنبال دستیابی به روند صلح تحت رهبری دولت کابل است؛ ضرورت دارد که سایر کشورها و احزاب در داخل افغانستان نیز در تحقق صلح وثبات در این کشور سهیم باشند و اجازه ندهند شرایط سال ۱۹۸۹ میلادی تکرار شود.
این دیپلمات پاکستانی همچنین به صرف ۳۳۰ میلیون دالر توسط دولت اسلام آباد برای ساخت و توسعه زیرساخت‌ها چون راه‌ها،‌ مدارس و واحدهای بهداشتی در افغانستان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این، پاکستان ۲۰۰۰ بورسیه تحصیلی به صورت سالانه به دانشجویان افغان برای تحصیل در پاکستان ارایه می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.