ترکیه به دنبال استخراج معادن طلای افغانستان

- ۱۴ حوت ۱۳۹۱

تانر یلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز دوشنبه با اعلام این‌که شرکت نفت این کشور یکصد میلیون دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: ترکیه در منطقه‌یی به وسعت یک هزار کیلومتر مربع در افغانستان طلا استخراج خواهد کرد.
به گزارش شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه، یلدیز که به عنوان اولین وزیر انرژی ترکیه به افغانستان سفر کرده بود، پس از دیدار با رییس‌جمهور کرزی گفت: ترکیه و افعانستان ظرفیت‌های همکاری زیادی را دارند و مصمم به توسعه مناسبات خود هستند.
وی گفت: یک شرکت ترکیه‌یی پس از برنده‌شدن در چهار مزایده اکتشاف و استخراج طلا در افغانستان به زودی پس از طی مراحل قانونی، فعالیت خود را در این کشور آغاز خواهد کرد.
او با تأکید بر اینکه شرکت‌های ترکیه‌یی به مشارکت در طرح‌های زیرساختی و روساختی افغانستان علاقه دارند، افزود: سازمان دولتی پژوهش‌های معدنی ترکیه نیز در کشف و استخراج منابع زیرزمینی غنی افغانستان فعال خواهد بود.
یلدیز گفت: طرح‌هایی برای تولید ۲۳ هزار مگاوات برق در افغانستان مطرح است که ارزش آن‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد دالر خواهد بود و در حال مذاکره با دوستان افغانی خود هستیم تا در اجرای این طرح‌ها، شرکت‌های ترکیه سهم لازم را بخود اختصاص دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.