اشرفی: کرزی معذرت بخواهد!

- ۱۵ حوت ۱۳۹۱

به دنبال انتقادهای شدید از اظهارات طاهر اشرفی رییس‌ شورای علمای پاکستان دربارۀ مشروعیت حملات انتحاری در افغانستان، او گفته است که هرگز حملات دهشت افگنی را مشروع نخوانده است.
اشرفی ادعا می‌کند که رسانه‌ها و مقامات افغان اظهارات او را تحریف کرده اند.
رییس‌جمهور افغانستان، شورای علما، وزارت خارجه و شورای عالی صلح افغانستان مشروع دانستن حملات انتحاری در افغانستان توسط طاهر اشرفی را شدیداً تقبیح کرده‌اند.
رییس‌جمهور کرزی و اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک به اظهارات ادعا شده‌یی طاهر اشرفی، واکنش تند نشان دادند.
اما آقای اشرفی به بخش اردوی صدای امریکا گفته است: «من افغانستان، فلسطین و کشمیر را کشورهای اشغال شدۀ مسلمان خطاب کرده‌ام و گفته‌ام که جنگ مردم در آن‌جا، یک امر طبیعی است.»
اشرفی خواستار عذرخواهی حامد کرزی از خودش شد. این ملای پاکستانی هشدار داد که بستن اتهامات بی‌اساس، روند صلح در افغانستان را ضرر خواهد رساند.

اظهارات دولتی نیست
در حالی که رییس‌جمهور کرزی از دولت پاکستان هم به دلیل اظهارات طاهر اشرفی انتقاد کرده است، یک سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که اظهارات افراد بیانگر موقف رسمی دولت پاکستان نیست.
معظم علی خان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به روز دوشنبه گفت که دولت پاکستان و علمای دینی این کشور بارها انجام حملات انتحاری را محکوم کرده و آن را مغایر آموزه‌های اسلام گفته اند.
شماری از علمای اسلامی حملات انتحاری را که بیشتر توسط شورشیان طالب در افغانستان انجام می‌گیرد، غیرشرعی دانسته اند، اما رهبران طالبان این حملات را مشروع می‌شمارند.
گفته می‌شود که طالبان در چند سال گذشته، صدها حمله انتحاری در افغانستان را سازماندهی و انجام داده اند. بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان ملل متحد بیشترین قربانیان حملات انتحاری در افغانستان، غیرنظامیان اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.