فرمانده کل نیروهای خارجی: به انتخابات ۲۰۱۴ افغانستان امیدوارم (هنوز ضرورت است پس از سال ۲۰۱۴ در چهار گوشۀ افغانستان باقی بمانیم)

- ۱۰ حمل ۱۳۹۲

فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان می‌گوید که به انتخابات موفقانۀ ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴ افغانستان امیدوار است.
جنرال جوزیف دنفورد در اولین مصاحبۀ تلویزیونی‌اش به حیث فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان به تلویزیون abc امریکا گفت: برای من کاملاً واضح است که ما در افغانستان موفق می‌شویم. این‌جا بعضی چیزهایی‌ست که باید واقع شود. انتقال کامل مسوولیت‌های امنیتی و انتقال کامل قدرت سیاسی. من فکر می‌کنم که انتخابات موفقانه در بهار سال ۲۰۱۴ میلادی، یک حادثه فوق‌العاده در افغانستان بوده و پیش آهنگ خواهد بود برای ده سال فرصت‌ها که به دنبال خواهد آمد.»
جنرال دنفورد در این مصاحبه راجع به آیندۀ افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو ابراز خوش‌بینی نمود و گفت: نیروهای امنیتی افغان واقعاً رهبری حمایت و حراست از کشورشان را به عهده گرفته اند و تمام معیارهای را که از سوی ادارۀ بارک اوباما تعین گردیده بود، بر آورده می‌سازند.
جنرال دنفورد گفت: بزرگ‌ترین نیازمندی برای موفقیت افغانستان این خواهد بود که ایالات متحده امریکا و جامعۀ بین‌المللی ادامۀ حمایت‌شان را از نیروهای امنیتی افغان تعهد نمایند.
فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در مصاحبه‌اش هشدار داد که عدم اعتماد افغان‌ها از حمایت امریکایی‌ها و جامعه بین‌‎المللی، می‌تواند بزرگ‌ترین سلاح برای افراط‌گرایان باشد.
او گفت: «بسیاری‌ها به من می‌گویند که آن‌ها راجع به آینده افغانستان بیشتر نگرانی دارند تا راجع به طالبان.»
جنرال دنفورد افزود، طالبان تلاش دارند تا تشویش‌ها راجع به اوضاع بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی را تقویت کنند.
جنرال دنفورد گفت، ایالات متحده امریکا انتظار ندارد که همه خشونت‌ها تا سال آینده در افغانستان قطع گردد، اما هدف این است که با گذاشتن یک بنیاد برای صلح، افغانستان ترک شود و بعد با حمایت مشورتی تعقیب گردد.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو گفت: «از دید من، هنوز ضرورت است بعد از سال ۲۰۱۴ در چهار گوشۀ این کشور باقی بمانیم. ما هنوز ضرورت داریم تا مشوره‌ها و کمک‌ها به نیرو‌های افغان را تهیه کنیم.»
جنرال دنفور گفت، مانند اوضاع در عراق بعد از خروج نیروهای امریکایی، موفقیت نهایی افغانستان ضرورت دارد تا در سال‌ها حساب شود نه در ماه‌ها.
فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو گفت: «من همین حالا، ده سال بعد از امروز یک فرصت بزرگ را برای ثبات و امنیت در افغانستان می‌بینم. اما این روند طولانی خواهد بود. آنچه را که واقعاً ما می‌خواهیم تا ختم سال ۲۰۱۴ انجام بدهیم این است که برای افغان‌ها چیزی را تهیه نماییم که من آن را به حیث یک دهه فرصت تعریف می‌کنم. در این نقطه است که امنیت و ثبات در دست افغان‌ها خواهد بود.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.