تلفات قیام‌کننده‎گان غزنی افزایش یافت

- ۳۱ حمل ۱۳۹۲

مسوولان در ولایت غزنی می‌گویند، در نتیجۀ در گیری‌های جداگانۀ دو روز گذشته بین طالبان مسلح و قیام کننده‌گان مردمی در ولسوالی‌های اندر و مقر این ولایت از هر دو طرف درگیر، ۳۳ تن کشته و شماری نیز زخمی شدند.
به گفته مقامات محلی، صبح روز گذشته در جریان به خاک سپاری ۱۳ قیام‌کننده که به دست طالبان کشته شده بودند، هشت طالب کشته شدند.
محمد قاسم دیسی وال ولسوال ولسوالی اندر به خبرگزاری بست باستان گفت:« صبح امروز(دیروز) زمانی که اقارب و مردم اندر می‌خواستند اجساد کشته شده‌ها را به خاک بسپارند، طالبان حمله کردند که در این جریان هشت طالب کشته و یک نفر از قیام کننده‌گان زخمی شدند».
همچنان انجینرلطف الله کامرانی فرمانده قیام کننده‌گان مردمی در ولسوالی اندر غزنی گفت که در یک حمله غافل‌‍گیرانۀ طالبان، بر فرماندهی قیام کننده‌گان در قریه «کنصف» ولسوالی اندر غزنی، ۱۳ تن از افرادش به قتل رسیده اند.
وی افزود که این افراد در روز جمعه به قتل رسیده اند.
در یک خبر دیگر نظیف سلطانی سخنگوی لوای سوم قول اردوی ۲۰۳ تندر در غزنی می‌گوید که در نتیجۀ درگیری بین طالبان و قیام‌کننده گان مردمی در ولسوالی مقر غزنی در قریه موسوم به «وزیری» این ولسوالی ۱۲ طالب مسلح کشته شده است و ۶ تن دیگر زخم برداشته اند.
وی گفت، در بین افراد زخمی شده فرمانده سلطان مشهور به محمود، فرمانده عمومی طالبان در مقر غزنی و معاون او نیز شامل هستند.
به گفتۀ سلطانی، این در گیری عصر دیروز انجام شده است و سه ساعت ادامه یافته است.
سلطانی تأکید می‌کند که در این درگیری اردوی ملی به کمک نیروهای مردمی شتافته اند.
وی می‌گوید که در این درگیری به سربازان اردوی ملی و قیام کننده‎‌گان مردمی آسیب نرسیده اند.
گفتنی است که طالبان مسلح مسوولیت قتل ۱۳ تن قیام کننده را در ولسوالی اندر غزنی به عهده گرفته و گفته اند که در این حمله ۱۵ اربکی را کشته اند، آنان اما در مورد قتل افراد شان در ولسوالی مقر غزنی تا بحال اظهار نظر نکرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.