آیساف: در تنش‌های اخیر میان کابل و اسلام‌آباد مداخله نمی‎کنیم

- ۱۶ ثور ۱۳۹۲

سخنگوی آیساف می‌گوید که کشیده‌گی کابل و اسلام آباد بر سر ایجاد تاسیسات نظامی پاکستان در ولسوالی گوشته ننگرهار، باید از راه مذاکره و گفت‌وگو حل گردد و این دو کشور نباید فرصت را از دست بدهند.
کونتر کتز روز گذشته در یک نشست خبری گفت که به آرزوی ایجاد ثبات در امتداد خط دیورند هستند و تلاش می‌کنند تا میان افغانستان و پاکستان فضای اعتماد ایجاد شود. آقای کتز گفت که نیروهای بین‌المللی نمی‌تواند به گونه مستقیم در این مساله مداخله نمایند، اما به گفته وی تلاش‌ها از طریق کمیسیون سه جانبه برای حل مشکلات مرزی ادامه دارد.
او گفت: «ما همه این را می‌دانیم که ماموریت آیساف محدود در افغانستان می‌باشد، اگر کدام رویدادی به وقوع می پیوندد هر دو طرف این موقع را دارند که آن مساله را با جامعه جهانی و ملل متحد راجع بسازند و جامعه جهانی این توانایی را دارد که چگونه راه حلی را به همچو یک مساله دریابند.»
پیش از این حکومت افغانستان به خاطر حملات راکتی پاکستان بر مناطق شرقی کشور به سازمان ملل متحد شکایت کرده بود.
مقام‌های افغان گفته اند که پاکستان در کنار ادامۀ حملات راکتی کار ساخت یک دروازه و تاسیسات نظامی را در ولسوالی گوشته آغاز کرده است. حکومت افغانستان گفته است که یک بخش از این تاسیسات نظامی را آیساف به نیروهای پاکستانی سپرده شده است، اما آیساف این موضوع را رد می کند.
سخنگوی آیساف جنرال کونتر کتز می گوید که در جریان پروسه انتقال امنیت به نیروهای افغان بعضی از تاسیسات را رها کرده اند، اما این حقیقت ندارد که آیساف کدام پوسته را به نیروهای پاکستانی سپرده باشد.
او گفت: «در ماه اخیر یا هفته اخیر در جریان پروسه انتقال هنگامی که در مناطق سرحدی امنیت انتقال می یافت، آیساف برخی از تاسیسات را رها کرد، اما این گپ اشتباه است که گویا ما کدام پوسته را به جانب پاکستان داده ایم، من می‌دانم که برخی سوء تفاهماتی پیش شده که برخی تاسیسات به پاکستان سپرده شده است، اما من این را کاملاً رد می‌کنم. «

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.