سازمان امنیت جمعی: اوضاع پیچیدۀ افغانستان تهدیدی برای امنیت منطقه است

- ۰۶ جوزا ۱۳۹۲

بیانیۀ پایانی نشست شورای وزیران کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی در بیشکک بر لزوم مقابله هماهنگ با تروریسم و قاچاق مواد مخدر با توجه به اوضاع غیرقابل پیش بینی افغانستان که تهدیدی برای کل منطقه است، تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری نووستی، در بیانیۀ پایانی نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که روز دوشنبه در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) برگزار شد، تاکید شده است که وضعیت غیرقابل پیش بینی در افغانستان تهدیدی برای امنیت و ثبات در کل منطقه آسیای مرکزی است.
در این بیانیه آمده است: در رابطه با ادامۀ حضور نیروهای مخرب در افغانستان و رشد تروریسم و قاچاق مواد مخدر در این کشور، کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی اقدامات هماهنگی را در چارچوب این سازمان برای مقابله با این تهدیدات و حمایت از تلاش‌های جامعه بین‌الملل در جهت افزایش امنیت افغانستان اتخاذ کرده‌اند.
کشورهای عضو این پیمان همچنین آماده‌گی خود برای همکاری همه جانبه در راستای استقلال و تمامیت ارضی و حفظ وضعیت خنثی افغانستان و تبدیل این کشور به کشور آزاد، دموکراتیک و فارغ از پدیده‌های شوم ترورویسم و مواد مخدر اعلام می‌کنند.
به عقیده کشورهای عضو این سازمان، خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ باید بر اساس قطعنامه شورای امنیت و برنامه مشخص در جهت عدم آسیب رسیدن به امنیت این کشور صورت بگیرد.
کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، بلاروس، ارمنستان، عضو پیمان امنیت جمعی هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.