ولسوالی وانت وایگل از کنترل طالبان خارج شد

- ۱۷ جوزا ۱۳۹۲

سخنگوی والی نورستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان ولسوالی وانت وایگل، در مرز این کشور با پاکستان را از کنترل نیروهای طالبان خارج کرده‌اند.
ظاهر بهاند با تصریح این‌‍که فرماندهی این عملیات به عهده نیروهای امنیتی افغان بود گفت این عملیات دو روز ادامه داشت و بدون تلفات نیروهای امنیتی افغان امروز(دیروز) پایان یافت.
بهاند افزود که نیروهای طالبان به طرف پاکستان فرار کرده و تعداد از طالبان پاکستانی نیز در میان این نیروها حضور داشته‌اند.
او به بی‌بی‌سی گفت که این ولسوالی در بیش از دو سال و نیم گذشته در کنترل نیروهای طالبان بود.
بهاند افزود:» نیروهای طالبان از مردم مالیات می‌گرفتند و راه‌های ارتباطی این ولسوالی با سایر مناطق ولایت نورستان را بسته بودند. وضعیت به گونه‌یی بود که آنان (اهالی وانت وایگل) حتی قادر به انتقال بیماران به مراکز درمانی نبودند.»
سخنگوی والی نورستان همچنین گفت که طالبان هنوز در برخی دیگر از مناطق نورستان حضور دارند و دولت در نظر دارد عملیات دیگری را برای بیرون راندن کامل طالبان از نورستان، راه اندازی کند.
مقام‌های امنیتی در این ولایت در سال ۲۰۱۱ از سقوط منطقه وانت وایگل در ولایت نورستان به دست «صدها» مهاجم وابسته به گروه طالبان خبر داده بودند.
شمس الرحمان زاهد نورستانی، فرمانده پولیس نورستان گفته بود که افراد مسلح طالبان دوشنبه شب (۸ حمل/فروردین ۱۳۹۰) این منطقه را به تصرف خود درآوردند.
به گفته فرمانده پولیس نورستان، هنگام حمله طالبان به وانت وایگل، حدود ۱۰۰ تن از نیروهای امنیتی در منطقه حضور داشتند اما در آن زمان توان مقاومت در برابر هجوم سنگین طالبان را نداشتند و مجبور به عقب نشینی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.