افسانه روز مادر را امسال بدون مادرش گرامی‌داشت می‌کند

- ۲۴ جوزا ۱۳۹۲

از روز جهانی مادر با برگزاری نمایشگاه چهار روزۀ نقاشی توسط یک دختر هراتی در ولایت هرات در غرب افغانستان گرامی‌داشت صورت گرفته است. افسانه یکتن از دانشجویان انستیتیوت استاد کمال‌الدین بهزاد در ولایت هرات اولین نمایشگاه هنری خود را به روز جهانی مادر اختصاص داده است.
در این نمایشگاه تابلوی هم از مادر افسانه به نمایش درآمده است که نگاه‌های همه اشتراک کننده گان را به سوی خود می‌کشاند. نزدیک به چهل تابلو نقاشی در کنار و گوشه‌های اولین نمایشگاه هنری به مناسبت روز جهانی مادر توجه اشتراک کننده گان را به خود جلب کرده است.
این همه تابلوها گوشه‌های از زنده‌گی یک مادر افغان را به تصویر کشیده ولی برای افسانه این تصاویر معنی دیگری دارد. او امسال بدون مادر خود از این روز گرامی‌داشت می کند چرا که به گفته او مادرش هشت ماه قبل با این دنیا وداع کرده است.
اما تابلوی بزرگی در پیش روی این نمایشگاه گذاشته شده است، مادر کهن سال افسانه است که دیگر نمی تواند از دختر جوانش حمایت کند. افسانه محصل سال دوم انستیتیوت استاد کمال الدین بهزاد است و برای اولین مرتبه نمایشگاه نقاشی را که بیشتر آن اثرات هنری خودش می باشد به نمایش گذاشته است.
راکش احمد غفوری شوهر افسانه است، او به مانند همسر خود در حال تکمیل تحصیلات اش از انستیتیوت استاد کمال الدین بهزاد در ولایت هرات می باشد. آقای غفوری یکی از کمک کننده گان افسانه در برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت روز جهانی مادر بوده است.
او می‌گوید، تا حال نمایشگاه های مختلف هنری را در این ولایت برگزار کرده و تجارب بدست آمده از این برنامه ها را با همسرش شریک می کند.
این نمایشگاه در حالی برگزار می شود که در دیگر مناطق افغانستان از جمله هرات روز جهانی مادر با سخنرانی های مختلف همراه بوده و این شیوه بارها مورد انتقاد نهاد های حمایت از حقوق زنان قرار گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.