۵ راهِ شگفت‌انگیز برای گفتنِ «دوستت دارم»

- ۱۰ سرطان ۱۳۹۲

بخش نخست
عاشق شدن آسان است، اما این‌که به کسی بگویید دوستش دارید، بعضی وقت‌ها بسیار دشوار می‌‌گردد. شاید بخواهید اولین‌باری که به کسی می‌گویید «دوستت دارم»، بسیار خاص باشد، و وقتی برای یک‌هزار‌مین‌بار این را به او می‌گویید، بازهم همان‌قدر به‌یادماندنی باشد.
۱ـ وقتی با خانواده‌اش هستید
یکی از بهترین و تأثیرگذارترین فرصت‌ها برای نشان دادنِ علاقۀتان به او، زمانی است که در کنار خانواده‌اش هستید. حتا اگر شما با بعضی از اعضای خانواده‌اش زیاد آب‌تان در یک جوی نمی‌رود، بازهم این قانون در موردتان صدق می‌کند.
درست است که چون شما او را دوست دارید، دلیل خوبی برای این نیست که حتماً عاشق خانواده‌اش هم باشید، چون عشق و علاقه زوری نیست، اما دوست داشتنِ او می‌تواند انگیزۀ خوبی برای احترام گذاشتن به خانواده‌اش باشد و به‌خصوص دلیلی باشد که او را نزد خانواده‌اش بالا ببرید و کاری کنید که به او افتخار کنند. این کار را می‌توانید به‌ساده‌گیِ آب خوردن انجام دهید و با این‌که کار کوچک و ساده‌یی است، اما تأثیرش به اندازۀ کهکشان‌هاست!
ـ وقتی در کنار خانواده‌اش هستید، خودتان را برای‌شان شیرین کنید. درست کردنِ یک غذای خاص، انجام یک کار خاص و یا هر چیزِ دیگری که در نظر همسرتان و خانواده‌اش خاص باشد (نه در نظر خودتان)، می‌تواند موثر باشد.
ـ نزد خانواده‌اش از او تعریف کنید. هیچ‌کس نیست که از تعریف کردن خوشش نیاید. تعریف کردن، رمز عبور خیلی ساده برای ورود به قلب ۹/۹۹ درصدِ مردم جهان است، اما این نوع تعریف کردن، خاصیتش چندبرابر است: وقتی از او پیش خانواده‌اش تعریف می‌کنید، باعث می‌شوید خانواده به خودشان افتخار کنند که چنین شخصی را تحویلِ جامعه داده‌اند. هم‌چنین می‌فهمند که شما چه آدم فهمیده‌یی هستید و قدرِ او را می‌دانید و از این بابت به خود شما هم افتخار می‌کنند و از این گذشته، آن‌ها حتماً این موضوع را به گوشِ خودش هم می‌رسانند که باعث می‌شود به عشقِ شما پی ببرد و علاقه‌اش به شما دوچندان شود.
ـ وقتی کنار خانواده‌ها هستید، ممکن است به دورانِ گذشته برگردید و توجه‌تان نسبت به هم کمتر شود. در این حالت اگر کارهایی بکنید که توجه‌تان را به هم نشان دهید، هم به رابطۀ خودتان کمک می‌کند و هم خانواده را از این‌که شما مناسب‌ترین زوج برای هم هستید، مطمین‌تر می‌کند.
ـ یک زبان رمزیِ کاملاً محرمانه برای خودتان اختراع کنید تا زمان‌هایی که به نظر می‌رسد ظاهراً به هم توجه ندارید، از آن برای نشان دادنِ علاقۀتان استفاده کنید. مثلاً با انگشت دو بار روی دستش بزنید، به نشانۀ «دوستت دارم»!
۲ـ وقتی به رستورانت یا کافی‌شاپ می‌روید
معمولاً چه کسانی به رستورانت یا کافی‌شاپ می‌روند؟ آن‌هایی که هنوز در دورۀ نامزدی به‌سر می‌برند؛ چون می‌خواهند هم اوقات خوبی داشته باشند و هم بتوانند با هم حرف بزنند و این‌جا هم بهترین جاست. خُب چرا شما این کار را نکنید؟ به این فکر کنید که کجای دنیا مثل یک کافی‌شاپِ آرام به شما این فرصت را می‌دهد که بدون دغدغه‌های زنده‌گی و بدون مزاحمت کسی، دو دقیقه روبه‌روی هم بنشینید و همدیگر را بیشتر بشناسید؟» البته خیلی از همسران هم برای موقعیت‌های خاص این‌گونه جای‌ها پیدای‌شان می‌شود، اما فقط برای موقعیت‌های خاص.
ـ یک رستورانتی را که مورد علاقۀ هر دوی شماست انتخاب کنید و هر بار که دل‌تان برای هم تنگ شد ـ اگرچه هر روز یک‌دیگر را می‌بینید ـ با هم قرار بگذارید و به آن‌جا بروید و دیداری تازه کنید!
ـ هر بار که خواستید بیرون بروید، با هم مسابقه‌یی برگزار کنید تا برنده، کافۀ مورد نظر را انتخاب کند. یا این‌که هر کدام‌تان نظر خودش را بنویسد و قرعه‌کشی کنید.
ـ مثل آن روزها بهترین لباس‌های‌تان را بپوشید و تمام مدت، به چشم‌های او خیره شوید و اطراف را نبینید ـ این یعنی که خیلی دوستش دارید!

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.