قابلیت‌های عجیب بدن انسان

- ۲۴ سرطان ۱۳۹۲

بخش دوم و پایانی
۶. جلوگیری از یخ زدن مغز
نوکِ زبان خود را تا، و زیرِ زبان را به سقفِ دهان بچسپانید. گرما باعث گرم شدنِ اعصاب دهان و جریان طبیعی خون به سمت مغز می‌شود. با این کار به مغز خود خون‌رسانی می‌کنید. هم‌چنین می‌توانید آرام دهان خود را مزه مزه کنید و با این کار بدن فرصت کافی برای گرم کردن بافت‌ها پیدا می‌کند و سپس دست خود را جلوی دهان خود کاسه کنید، مثل کاری که در زمستان انجام می‌دهید و به طور عمیق نفس خود را بیرون بدهید. این کار به گردش هوای گرم در دهان و باز شدن یخِ مغز کمک می‌کند.
۷. جلوگیری از دل‌بد شدن در حرکت
محل نشستنِ خود را به‌درستی انتخاب کنید. همیشه در جایی بنشینید که چشمانِ شما بتواند حرکاتی که با گوش‌ها و بدن شنیده و احساس می‌شوند را ببینید. بنابراین، در موتر، روی چوکیِ جلو بنشینید. در قایق و کشتی روی عرشه باشید و به افق‌ها خیره شوید. در هواپیما نیز سعی کنید کنار پنجره و روی بال هواپیما باشید.
۸. از بین بردن استرس
محققان ثابت کرده‌اند که روش‌های آزادی احساسی (درمانی مشابه طب سوزنی چینی‌ها که در آن به‌جای سوزن از انگشت استفاده می‌شود) می‌تواند میزان کورتیزول را در بدن کاهش دهد، با تأثیرات منفیِ استرس مبارزه کند و پیام‌های آرامش‌بخش به آمیگدالای مغز (قسمتی از مغز که مسوول مبارزه و فرار است) بفرستد.
برای شروع، با استفاده از نوک انگشتانِ اشاره و میانی به‌طور آرام و یک‌نواخت به اطراف دستِ خود ضربه بزنید و هم‌زمان این جمله را با صدای بلند (زیرا بلند حرف زدن باعث تمرکز می‌شود) تکرار کنـید: «با این‌که من این مشکل را دارم (مشکل خود را بیان کنید)، اما به خودم اطمینان دارم و مسوولیت آن را پذیرفته‌ام.» این جمله را سه بار با صدای بلند تکرار کنید.
به تاج ابروها، کنار چشم، زیر چشم، زیر بینی، روی چانه، ترقوه، زیر بازو و روی سر خود به آرامی ضربه بزنید و هم‌زمان احساساتِ خود را با صدای بلند بیان کنید. مثل زمانی که آن را برای دوستی تعریف می‌کنید. سپس همین کارها را با سمت دیگرِ صورت و شانۀ خود تکرار کنید.
آن‌چه گفته شد، از جمله قابلیت‌های عجیب بدنِ انسان بودند که می‌توان با تجربه و تکرار در موقعیت‌های گوناگون و دشوار از آن‌ها استفاده کرد و به زنده‌گی سالم و پرنشاطِ خود ادامه داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.