وزیر خارجۀ انگلیس در دیدار با نخست‎وزیر پاکستان: تلاش‌های شما برای برقراری صلح در افغانستان ستودنی است

- ۲۸ سرطان ۱۳۹۲

نخست‌وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه انگلیس، بر گسترش روابط دوجانبه و برقراری صلح و امنیت در منطقه تأکید کردند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، طی نشستی نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان درخواست دولتش را مبنی بر بهبود روابط با تمامی کشورها خصوصا کشورهای همسایه اعلام کرد.
ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز اعلام کرد، تعهد پاکستان به حمایت از همه ابتکارعمل‌ها در جهت ارتقاء صلح و برقراری امنیت در افغانستان و احیای مجدد گزینه دیپلماسی با هند قوی و محکم است.
نواز شریف همچنین در مورد همکاری میان پاکستان و انگلیس در زمینه جنگ علیه تروریسم، اوضاع افغانستان و دیگر مسایل مشترک با وزیر امور خارجه انگلیس رایزنی کرد و همچنین هر دو طرف در مورد نقش پاکستان در افغانستان پس از عقب‌نشینی نیروی ناتو تحت فرماندهی آمریکا طی سال‌های اخیر تبادل‌نظر کردند.
نواز شریف اطمینان خاطر داد که پاکستان به همکاری‌هایش با جامعه بین‌الملل برای برقراری صلح در کشور همسایۀ جنگ دیده‌اش افغانستان ادامه خواهد داد.
ویلیام هیگ نیز از حمایت همه جانبه خود از پاکستان برای برقراری ثبات منطقه سخن گفت و تاکید کرد که لندن همچنان خواهان کمک به پیشرفت و سعادت پاکستان است.
وزیر خارجه انگلیس افزود که اسلام‌آباد نقشی حیاتی در افغانستان دارد و تلاش‌هایش برای برقراری صلح ستودنی است و پیشنهاد داد: انگلیس برای توسعه و اجرای استراتژی جنگ علیه تروریسم به پاکستان کمک کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.