فتوای جهاد برضد یک برنامۀ تلویزیونی

- ۳۱ سرطان ۱۳۹۲

برخی از سیاستمداران خواستار جهاد علیه برنامۀ استعدادیابی تلویزیون طلوع شدند و حضور زنان بی‌حجاب خواننده و رقصنده در این برنامه را محکوم کردند.
به گزارش روزنامۀ دیلی تلگراف، این برنامه‌ها در سیمای افغانستان مدلی از برنامه‌های استعدادیابی کشورهای غربی مانند برنامه «American Got Talent» است و به شدت در میان قشر جوان افغانستان طرفدار دارد.
عبدالستار خواصی، یکی از اعضای پارلمان افغانستان گفت: من پیشتر این موضوع را در مجلس روشن کردم که به دنبال آغاز جهاد علیه چنین برنامه‌هایی در کانال‌های تلویزیونی افغانستان هستم.
در سال‌های اخیر افزایش کانال‌ها و دستگا‌های تلویزیونی و رادیویی افغانستان چشمگیر بوده است. هم‌اکنون ۷۵ دستگاه تلویزیونی و ۱۷۵ دستگاه رادیویی فعال است و این رشد در زمینه وسایل ارتباط جمعی نشان دهنده افزایش دموکراسی و آزادی در این کشور است.
در دوران پنج ساله حکومت طالبان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی، پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی منع شده بود.
این عضو پارلمان افغانستان هم‌چنین افزود: با نگاهی به برنامه صدای افغانستان این امر مشخص است که نامی که برای این برنامه انتخاب شده بسیار خوب است، اما متأسفانه محتوای این برنامه استعدادیابی نشانگر فرهنگ و پوشش افغانستان نیست.
یک دانشجوی ۲۴ ساله دانشگاه کابل در این باره می‌گوید: تهیه کننده‌گان برنامه‌های افغان باید فرهنگ کشوشان را نشان دهند. من به ندرت این برنامه‌ را تماشا می‌کنم، اما به دلیل اینکه به پوشش و فرهنگ ملت افغانستان به خصوص احترام گذاشته نمی‌شود، من این برنامه را دوست ندارم. این برنامه کاملاً غربی است و تمایل ندارم اعضای خانواده‌ام هم این برنامه‌ را دنبال کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.