والی بلخ به مناسب روز جهانی قدس: سکوت و بی‎تفاوتی ذلت‎بار را بشکنیم

- ۱۲ اسد ۱۳۹۲

شهروندان بلخ در روز جهانی قدس با به آتش کشیدن پرچم اسراییل، از جهانیان خواستند که در قبال جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی بی تفاوت نباشند.
روز جهانی قدس به ابتکار شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ در مسجد جامع روضه شریف برگزار شد. عطا محمد نور، والی بلخ در پیامی که در این مراسم قرائت شد، گفت در شرایطی که قدس شریف در اسارت خشن ترین و فتنه انگیزترین دشمنان اسلام قرار دارد، بر مسلمانان واجب است تا از اسلام و قبله اول مسلمین دفاع کنند.
والی بلخ در این پیام افزود: ما وظیفه داریم تا سکوت و بی تفاوتی ذلت بار را بشکنیم و با فریاد اعتراض و اقدام معقول و مناسب از قبله اول مسلمین و قوق خواهران و برادران فلسطینی خود دفاع کنیم.
در این حال، سید عبدالهادی بلخی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال نیز در بارۀ نقش روز جهانی قدس در بیداری اسلامی گفت: قطعا ً تجلیل از روزجهانی قدس که توسط شخصیت بزرگ اسلامی عصر معاصر امام خمینی مطرح شد و حالا همه مسلمانان ازآن استقبال می کنند، نقش ارزنده و موثری در بیداری مسلمانان دارد، چون همه متوجه قدس و جنایات رژیم اسراییل می شوند.
وی افزود: عمده ترین پیام روز جهانی قدس برای مسلمین جهان، انسجام، همبستگی و وحدت در بین مسلمانان جهان است که باید همه در برابر استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس موضع بگیرند.
مولوی عبدالوهاب، عضو شورای علمای ولایت بلخ نیز گفت که وظیفه جامعه بشری است که از روز جهانی قدس تجلیل کند، زمانی که خون یک انسان به خصوص مسلمانان در یکی منطقه یی از جهان به زمین ریخته می شود، ضربه یی به جهان اسلام است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.